De quin món véns? Aprenent de les arrels transmèdia de netprov
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article explora una sèrie de projectes de netprov, una forma d'art híbrida que utilitza tecnologies disponibles en les combinacions transmèdia com a suport per a jocs de rol improvisats i per a crear narratives fictícies en temps real. A partir de la implementació d'una Experiència Air-B-N-Em, presentem els resultats del nostre objectiu d'usar trucs provats en el temps partint de la tradició literària, teatral i lúdica i d'altres tradicions creatives. L'objectiu de la nostra recerca és, per tant, rebutjar la divisió de la tradició creativa en compartiments que es produeix fins i tot a nivell individual.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Rob Wittig, Professor associat de Disseny Gràfic Universitat de Minnesota Duluth
La formació de Rob Wittig parteix d'una combinació de disseny gràfic, literatura i cultura digital. A principis dels anys vuitanta, va ser cofundador del llegendari butlletí electrònic IN.S.OMNIA juntament amb el grup artístic i literari surrealista Invisible Seattle. IN.S.OMNIA, que va ser un dels primers projectes artístics en línia de l'era digital. El 1989 va rebre una beca Fulbright per a estudiar l'escriptura i el disseny gràfic de la literatura digital juntament amb el filòsof francès Jacques Derrida a París. El seu llibre basat en aquest treball, titulat Invisible Rendezvous, es va publicar l'any 1995. Paral·lelament als seus projectes creatius, va treballar durant quinze anys en les principals empreses editores i gràfiques de Chicago. El 2008, el seu projecte web Fall of the Site of Marsha es va situar entre els primers treballs de literatura digital arxivats a la Biblioteca del Congrés dels EUA. Actualment desenvolupa projectes de ficció col·laborativa d'alt disseny en un format denominat netprov (de networked improv literature o literatura improvisada en xarxa). Té un màster en Cultura Digital per la Universitat de Bergen, Noruega (2011).
Articles similars
- Stanislav Milovidov, Polítiques i limitacions d’accés a les xarxes neuronals comercials com a incentiu a l’artivisme , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Martin Caeiro Rodríguez, Antonia María Muñiz de la Arena, La cognició expressiva com a experiència de relació de l’art i la ciència a l’educació preuniversitària , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Scott Snibbe, "Igual que crear pel·lícules amb el teu cos" , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
- Pedro Ortuño-Mengual, Gloria Lapeña-Gallego, Els murs com a documents de memòria enfront de la censura. Cas d’estudi: El projecte Des/Aparicions d’Antoni Muntadas , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Alex Galloway, Tecnologia de vigilància en projectes artístics , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
- Ana Rodríguez Granell, Editorial , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Ivan Flores Arancibia, Begonya Saez Tajafuerce, El trauma d’allò inert. Apunts per a una nova parasitologia , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Ze Gao, Tristan Camille Braud, Varvara Guljajeva, Oportunitats museístiques impulsades per la realitat virtual: arxius digitalitzats en l’era del metavers , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Sonia Dueñas Mohedas, Natalia Martínez Pérez, Bárbara Sarmentera, Artivisme mediàtic i subversió de gènere a Corea del Sud: la «tecnologia de la imaginació» de Siren Eun Young Jung , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Carmen Gómez-Redondo, Olaia Fontal, Álex Ibáñez-Etxeberria, Processos de patrimonialització i identització patrimonial amb ús de TIC entorn a l'art contemporani , Artnodes: Núm. 17: (Juny 2016). NODE 17. Art i educació (coord.: Aida Sánchez de Serdio)
<< < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.