De quin món véns? Aprenent de les arrels transmèdia de netprov
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article explora una sèrie de projectes de netprov, una forma d'art híbrida que utilitza tecnologies disponibles en les combinacions transmèdia com a suport per a jocs de rol improvisats i per a crear narratives fictícies en temps real. A partir de la implementació d'una Experiència Air-B-N-Em, presentem els resultats del nostre objectiu d'usar trucs provats en el temps partint de la tradició literària, teatral i lúdica i d'altres tradicions creatives. L'objectiu de la nostra recerca és, per tant, rebutjar la divisió de la tradició creativa en compartiments que es produeix fins i tot a nivell individual.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Rob Wittig, Professor associat de Disseny Gràfic Universitat de Minnesota Duluth
La formació de Rob Wittig parteix d'una combinació de disseny gràfic, literatura i cultura digital. A principis dels anys vuitanta, va ser cofundador del llegendari butlletí electrònic IN.S.OMNIA juntament amb el grup artístic i literari surrealista Invisible Seattle. IN.S.OMNIA, que va ser un dels primers projectes artístics en línia de l'era digital. El 1989 va rebre una beca Fulbright per a estudiar l'escriptura i el disseny gràfic de la literatura digital juntament amb el filòsof francès Jacques Derrida a París. El seu llibre basat en aquest treball, titulat Invisible Rendezvous, es va publicar l'any 1995. Paral·lelament als seus projectes creatius, va treballar durant quinze anys en les principals empreses editores i gràfiques de Chicago. El 2008, el seu projecte web Fall of the Site of Marsha es va situar entre els primers treballs de literatura digital arxivats a la Biblioteca del Congrés dels EUA. Actualment desenvolupa projectes de ficció col·laborativa d'alt disseny en un format denominat netprov (de networked improv literature o literatura improvisada en xarxa). Té un màster en Cultura Digital per la Universitat de Bergen, Noruega (2011).
Articles similars
- Andres E Burbano, Reporti del projecte: Invencions en les vores de la Història , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Lucía Haydée Stubrin, Art i ciència: convergències en el marc de la teoria de la complexitat , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Tin Wilke, Invocant els fantasmes de l’AnArxiu , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Raquel Caerols Mateo, La mirada transsubjectiva: converses amb Roy Ascott en el I Simposi Cibercultura i art de nous mitjans , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Gael Vaamonde, La multidisciplinarietat en la compilació de corpus històrics: El cas de Post Scriptum , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Aaron Jaffe, Art, com a dispositiu de risc , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Francisco Javier Lázaro, Jacobo Henar, Manifestos per a un art compromès en l'època digital , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Farshad Zahedi, La cultura de segregació en la videocreació orientalista: cap a la qüestió del cos femení i la geometria de poder en l’obra de Shirin Neshat , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Nuria Rodríguez-Ortega, Cinc eixos per a pensar les humanitats digitals com a projecte d'un nou humanisme digital , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- María de la O Artiles Burgos, Javier Boned Purkiss, Arquitectura moderna i transparències: materialitat i virtualitat , Artnodes: Núm. 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
<< < 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.