De quin món véns? Aprenent de les arrels transmèdia de netprov
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article explora una sèrie de projectes de netprov, una forma d'art híbrida que utilitza tecnologies disponibles en les combinacions transmèdia com a suport per a jocs de rol improvisats i per a crear narratives fictícies en temps real. A partir de la implementació d'una Experiència Air-B-N-Em, presentem els resultats del nostre objectiu d'usar trucs provats en el temps partint de la tradició literària, teatral i lúdica i d'altres tradicions creatives. L'objectiu de la nostra recerca és, per tant, rebutjar la divisió de la tradició creativa en compartiments que es produeix fins i tot a nivell individual.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Rob Wittig, Professor associat de Disseny Gràfic Universitat de Minnesota Duluth
La formació de Rob Wittig parteix d'una combinació de disseny gràfic, literatura i cultura digital. A principis dels anys vuitanta, va ser cofundador del llegendari butlletí electrònic IN.S.OMNIA juntament amb el grup artístic i literari surrealista Invisible Seattle. IN.S.OMNIA, que va ser un dels primers projectes artístics en línia de l'era digital. El 1989 va rebre una beca Fulbright per a estudiar l'escriptura i el disseny gràfic de la literatura digital juntament amb el filòsof francès Jacques Derrida a París. El seu llibre basat en aquest treball, titulat Invisible Rendezvous, es va publicar l'any 1995. Paral·lelament als seus projectes creatius, va treballar durant quinze anys en les principals empreses editores i gràfiques de Chicago. El 2008, el seu projecte web Fall of the Site of Marsha es va situar entre els primers treballs de literatura digital arxivats a la Biblioteca del Congrés dels EUA. Actualment desenvolupa projectes de ficció col·laborativa d'alt disseny en un format denominat netprov (de networked improv literature o literatura improvisada en xarxa). Té un màster en Cultura Digital per la Universitat de Bergen, Noruega (2011).
Articles similars
- Siegfried Zielinski, Daniel Irrgang, Declaració del node de materiologia i variantologia: invitació al diàleg , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Francisco Javier Lázaro, Jacobo Henar, Manifestos per a un art compromès en l'època digital , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Albert Alcoz, Jugabilitat asíncrona. Els trets del videojoc al cinema experimental i la videocreació , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Geert Lovink, Florian Schneider, Un món virtual és possible. Dels mitjans tàctics a les multituds digitals , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
- Andrés Senra, Entre allò viu i allò no viu. Edatisme, capacitisme, LGTBIQ*fòbia i artivisme antiracista a l’Estat espanyol durant els primers mesos de la COVID-19 , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Florian Vanlee, Tractats sobre recerca artística a Flandes: perspectives no acadèmiques sobre la recerca en les arts , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Andres E Burbano, Eduardo Mazuera, Zachary B.S. Meyer, Esteban Garcia Bravo, Ciudad Antigua: de la teledetecció a l’experiència virtual interactiva d’un assentament prehispànic a Colòmbia , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- José Manuel Ruiz, Les virtualitats de l’art (o com l’art és, per damunt de tot, virtual) , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Antonio Casado da Rocha, Nicolás Vallejo Morales, Comunitats de pràctica per a una ecologia de la imaginació: Walden de Thoreau i el viatge de GAIA , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Annabel Castro, Outside in: exile at home, un sistema de discriminació algorítmica , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.