Editorial
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Amb aquest número 15 de la revista presentem una novetat important: a partir d'ara passem de publicar el nostre número anual a publicar-ne dos a l'any, un a l'estiu i un altre a l'hivern, en els quals anirem presentant igualment els diferents nodes monogràfics i a més podrem donar cabuda a aquells altres articles que van passar positivament el procés d'avaluació i que formaran l'apartat de miscel·lània. Aquest canvi respon a la necessitat de respondre a la creixent demanda tant de coordinació de monogràfics com de publicació d'articles que la revista va rebent any rere any, una situació que entenem que, en part, és resultat del treball acumulat durant aquests anys en què hem anat publicant monogràfics i articles que, en més o menys mesura, han contribuït a la comunitat de coneixement en la qual ens inscrivim i des de la qual participem activament.
Aquesta ha estat fins avui, al capdavall, la raó de ser que en el seu moment ens va dur a crear la revista, fa ja més d'una dècada, i a contribuir així a l'estudi, l’anàlisi i la reflexió de les interseccions entre art, ciència, tecnologia i societat. També és cert que avui, el que hem anat aprenent d'aquestes interseccions ha transcendit a l'àmbit de les arts i la cultura en general, i s’ha connectat amb altres pràctiques i reflexions igualment contributives per al nostre àmbit de coneixement, tal com hem pogut observar en els últims números de la revista, en els quals hem anat tractant qüestions de tipus epistemològic o metodològic que són transversals i que ens conviden a repensar el lloc des d’on aproximar-nos a la recerca pràctica o teòrica.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Pau Alsina, Estudis d'Arts i Humanitats. Universitat Oberta de Catalunya
Doctor en Filosofia per la Universitat de Barcelona. Professor dels Estudis d'Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya, on coordina i imparteix assignatures d'art i pensament contemporani. Professor del màster de Comissariat d'art digital de l'Escola Superior de Disseny, centre adscrit a la URL. Director de la revista Artnodes, dedicada a les interseccions entre art, ciència i tecnologia. Cofundador i membre de l'equip coordinador de YASMIN, xarxa d'art, ciència i tecnologia (ACT) dels països mediterranis (<http://www2.media.uoa.gr/yasmin/>) impulsada per Unesco Digiarts, Leonardo/ISAST, Olats, Artnodes/UOC i Universitat d'Atenes. Ha col·laborat amb diverses institucions públiques i privades en la configuració de polítiques culturals vinculades a l'art i la cultura digital. També ha impulsat esdeveniments interdisciplinaris com la trobada Sinergia o el Congrés Internacional Art Matters. Ha escrit diferents llibres, capítols de llibre i articles sobre les interseccions entre art, ciència i tecnologia i pensament contemporani. Actualment investiga en l'elaboració d'una aproximació neomaterialista a l'art i la cultura contemporània.Ana Rodríguez Granell, Estudis d'Arts i Humanitats. Universitat Oberta de Catalunya
Doctora en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona. Actualment és professora dels Estudis d'Arts i Humanitats de la UOC, on coordina i imparteix docència en assignatures de grau i màster d’Humanitats, vinculades a la història del cinema, mitjans de comunicació i història de l’art. Des de 2008 participa a diversos grups d’investigació i projectes finançats relacionats amb les pràctiques artístiques, la cultura digital i el cinema. Les últimes investigacions i publicacions versen sobre la conceptualització de la modernitat, les seves vinculacions amb l’emergència de discursos crítics des de les pràctiques artístiques o sobre la capacitat d’agència política de determinats col·lectius vinculats a la producció audiovisual.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Irma Vilà Òdena, Pau Alsina, Introducció node "Art i investigació" , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Pau Alsina, Editorial , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Ana Rodriguez Granell, Back to the Future. O la perpètua nostàlgia de futur , Artnodes: Núm. 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Pau Alsina, Node "Mediateques i arxius per al segle XXI". Introducció: Com es poden arxivar i conservar les pràctiques artístiques vinculades als nous mitjans , Artnodes: Núm. 10: (Novembre 2010). NODE 10. Arxius (coord.: Rosina Gómez-Baeza, Pau Alsina)
- Pau Alsina, Progrés, tradició i història en temps de crisi , Artnodes: Núm. 9: (Desembre 2009). NODE 9. Complexitat (coord.: Pau Alsina, Josep Perelló)
- Pau Alsina, Fa deu anys que cartografiem les interrelacions entre art, ciència i tecnologia , Artnodes: Núm. 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
- Ana Rodríguez Granell, Editorial , Artnodes: Núm. 16: (Novembre 2015). NODE 16. Art Matters II (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Pau Alsina, Organicitats: art, cos i tecnologia , Artnodes: Núm. 6: (Novembre 2006). NODE 6. Organicitats (coord.: Pau Alsina)
- Pau Alsina, Josep Perelló, Node "Art, cultura i ciències de la complexitat" , Artnodes: Núm. 9: (Desembre 2009). NODE 9. Complexitat (coord.: Pau Alsina, Josep Perelló)
- Pau Alsina, Sobre art i informàtica: introducció a l'art digital , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
Articles similars
- Raquel Caerols Mateo, Beatriz Escribano, Medialab Madrid 2002-2006. Cultura participativa i activisme social a Madrid , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Marina Pastor, Moises Mañas, Apocalipsi dels mitjans. Dissecció, regeneració i reparació: agents per a la fabricació de sistemes zombi lúdics i tecnocràtics , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Ramon Parramon Arimany, Eugènia Agustí, Jo Milne, Eloi Puig, La producció artística basada en processos que cohabiten temporalment els contextos , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Louise Mackenzie, Robertina Šebjanič, Karolina Żyniewicz, Isabel Burr Raty, Dalila Honorato, Mantenir-se en contacte: cas d’estudi de recerca artística durant el confinament per la COVID-19 , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Rene G. Cepeda, Creant un manual: The Manual for the Curation and Display of Interactive New Media Art , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Santiago Morilla, Cap a un art postlocatiu , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Wolfgang Ernst, Arqueologia dels mitjans radical (la seva epistemologia, la seva estètica i alguns estudis de casos) , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Sandra Cuevas, Reynaldo Thompson, Tirtha Mukhopadhyay, Estètica de l’al·lucinació: ontologia de calidoscopis visuals des de l’era del mite fins a la realitat virtual , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Yael Hofman, L’esdevenir de l’arqueologia dels mitjans: rumbs, sabers i metodologies , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Antonio Labella, Salvador Sancha, Maria Cuevas, Heterocronicitat. Cronos a debat , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.