La política com a encontre i respons-habilitat. Aprendre a conversar amb els Altres enigmàtics
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Partint de la qüestió que planteja què podria ser la política del nou materialisme feminista, aquest article aborda les possibilitats derivades de (re-)conceptualitzar allò polític en termes d’encontres i involucrament (no principalment com a matèria d’elecció i decisió, sinó com «l’única manera d’imaginar-nos que podem sobreviure» (Bernice Johnson Reagon). En aquesta època de normes antropocèntriques hegemòniques d’allò polític (David Scott), veig importants contribucions de nous materialismes (feministes) en el desafiament de reconsiderar les nostres maneres de trobar-nos amb els Altres (humans i més que humans). «Altres» que, sense atenir-se necessàriament a les regles del joc, són tanmateix forces agentives. El reconeixement de la nostra dependència fonamental com a éssers vivents embullats en mons humans i més-que-humans proporciona motius ètics per a treballar en maneres de trobar «Altres» que accepten i fins i tot reben bé el fet que les nostres certituds no romandran estables en el procés. Proposo una lectura del replantejament antifundacionalista que fa Judith Butler de les nocions humanistes d’intencionalitat i agència política a través de la crítica, per part de Karen Barad, de la seva atribució del dinamisme i la historicitat de la matèria únicament a l’agència de la llengua o la cultura. Suggereixo que el replantejament de la subjectivitat política que fa Butler pugui ser reactivat i polit tenint en compte la crítica de Barad mitjançant una revisió de la reivindicació de Butler que la matèria és «un “això que” que provoca i causa». Sostinc que això confon tota distinció clara entre passivitat i activitat, i així es dóna lloc a una transformació de la nostra comprensió de la subjectivitat i l’agència en termes d’estar-amb i respondre a la manera d’abordar l’enigmàtic tema de l’altre (Basile).
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Hanna Meissner, Technische Universität
Ajudant postdoctoral al Centre d’Estudis de la Dona i el Gènere (ZIFG)
Technische Universität (Berlín)Articles similars
- Claudia Reiche, Brigitte Helbling, Referències indescriptibles: sobre estats infecciosos de paraules i imatges en el projecte «SHUT DOWN 2020» , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- José Manuel Ruiz, Les virtualitats de l’art (o com l’art és, per damunt de tot, virtual) , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- María José Gutiérrez, La recerca de dades del passat a través de la cartografia artística per revisar l’espai urbà , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Augusto Zubiaga, Lourdes Cilleruelo, Jocs d'emulació: marc ideològic per a una arquitectura neuronal electrònica d'inspiració biològica , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Diego Díaz, Clara Boj, Pràctiques artístiques en l’època del datacè. Data Biography: rastres digitals per a l’exploració biogràfica de la identitat personal , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Jan Distelmeyer, De l’objecte al procés. Interfície política d’informatització en xarxa , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Søren Bro Pold, Noves maneres d’amagar-se: cap al realisme de la metainterfície , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Shintaro Miyazaki, Els ritornelli de la vida quotidiana. Experiments epistèmics en el camp de la tecnologia de la informació , Artnodes: Núm. 12: (Novembre 2012). NODE 12. Materialitat (coord.: Pau Alsina)
- Marloes de Valk, Reciclant antigues estratègies i recursos. What Remains, un projecte artístic que tracta sobre les campanyes de desinformació (re)utilitzant estratègies per retardar la regulació industrial , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Pau Alsina (Coord.), Història de l'art dels mitjans. Introducció , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
<< < 7 8 9 10 11 12 13 14 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.