Col·leccionar intangibles: estratègies de venda d'obres d'art en xarxa
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Des dels seus inicis, l'art en xarxa (net art) ha adoptat una postura crítica envers les estructures tradicionals del món de l'art i s'ha mantingut allunyat del mercat i el context de les galeries. No obstant això, al llarg de l'última dècada nombrosos artistes han buscat models per a vendre les seves obres o obtenir-ne una rendibilitat econòmica, per mitjà d'iniciatives pròpies o en col·laboració amb galeries i col·leccionistes. En aquest article s'examinen diverses estratègies de venda d'obres d'art en xarxa desenvolupades per artistes, galeristes i col·lectius que han afrontat les limitacions dels mètodes tradicionals del mercat de l'art, basats en l'escassetat i l'exclusivitat, davant un tipus d'obres lliurement accessibles a internet, que existeixen tan sols en l'intercanvi de dades entre dues màquines. Els exemples analitzats permeten, en última instància, examinar les dinàmiques actuals del mercat de l'art, i també albirar possibles alternatives, més properes a les maneres en què es reben i es consumeixen les pràctiques artístiques actuals.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Pau Waelder, Internet Interdisciplinary Institute (IN3)
PhD Candidate
Internet Interdisciplinary Institute (IN3)
Universitat Oberta de Catalunya
Articles més llegits del mateix autor/a
- Pau Waelder, Ars Electronica: visions de futur , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Pau Waelder, Jocs de dolor , Artnodes: Núm. 7: (Desembre 2007). NODE 7. Jugabilitat (coord.: Pau Alsina)
Articles similars
- Sonia 1972 Ríos Moyano, Leticia Crespillo Marí, Javier 1979 González Torres, Narratives antropològiques de l’alteritat maquínica en les albors de les teories posthumanes i transhumanes. Una primera aproximació des del cinema i les sèries streaming , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Angus Forbes, IA creativa: de la mímica expressiva a la recerca crítica , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Pau Alsina (Coord.), Història de l'art dels mitjans. Introducció , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Marcelo Alejandro Fraile-Narvaez, L’autor i l’intèrpret: una mirada contemporània al projecte del Biocentre per a la Universitat de Frankfurt de Peter Eisenman , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Umberto Luigi Roncoroni Osio, Notes sobre l’estètica i l’epistemologia de la recerca-creació , Artnodes: Núm. 30
- Amalia Foka, Forging Emotions: un experiment d’aprenentatge profund sobre les emocions i l’art , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Umberto Luigi Roncoroni Osio, Notes sobre la sobreproducció d'art, la postfotografia i allò digital , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Josep Perelló, Poincaré i Duchamp: encontre a la quarta dimensió , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Joan Soler-Adillon, El material intangible de l'art interactiu: agència, comportament i emergència , Artnodes: Núm. 16: (Novembre 2015). NODE 16. Art Matters II (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Marietta Radomska, Mayra Citlalli Rojo Gómez, Margherita Pevere, Terike Haapoja, Non/Living Queerings, desfent certeses i trenant vulnerabilitats: una reflexió col·lectiva , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
<< < 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.