Reporti del projecte: Invencions en les vores de la Història
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest text és un reporti escrit en primera persona sobre el procés i els resultats del projecte de recerca: “Invencions en les vores de la Història. Re-significació de tecnologies medials des d'Amèrica Llatina”. El projecte estudia a nivell històric diverses tecnologies visuals, sonores i computacions que van ser proposades i desenvolupades a Amèrica Llatina en paral·lel a altres similars en diferents latituds del globus. La pregunta fonamental confronta les raons històriques i culturals per les quals les tecnologies proposades des d'Amèrica Llatina són en general desconegudes mentre altres similars van fer aportacions fonamentals a la cultura dels segles XIX i XX. Finalment el projecte proposa el concepte de “re-significació” com a alternativa i complement a conceptes que vénen dels camps de la història i l'arqueologia dels mitjans. El marc de desenvolupament del projecte es va fer des d'una perspectiva teòrica i també pràctica. Aquesta recerca és el resultat la meva dissertació doctoral al programa Art, Mitjans i Tecnologia de la Universitat de Califòrnia en Santa Bàrbara i va ser desenvolupat entre els anys 2007 i 2013.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Andres E Burbano, Design and Architecture School, Universidad de los Andes
Assitant Professor, Department of Design, Universidad de los AndesArticles més llegits del mateix autor/a
- Andres E Burbano, Eduardo Mazuera, Zachary B.S. Meyer, Esteban Garcia Bravo, Ciudad Antigua: de la teledetecció a l’experiència virtual interactiva d’un assentament prehispànic a Colòmbia , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
Articles similars
- Oron Catts, Ionat Zurr, Cap a una nova classe d'ésser : El cos augmentat , Artnodes: Núm. 6: (Novembre 2006). NODE 6. Organicitats (coord.: Pau Alsina)
- Emma Brasó, Ficció i autenticitat més enllà del cos de l’artista , Artnodes: Núm. 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Bruno Caldas Vianna, La Màquina de Bartleby: explorar la desobediència creativa en els ordinadors , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Bruno Caldas Vianna, Art generatiu: entre els nodes de les xarxes neuronals , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Pau Alsina, Fa deu anys que cartografiem les interrelacions entre art, ciència i tecnologia , Artnodes: Núm. 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
- Ahmed Elgammal, Marian Mazzone, Artistes, intel·ligència artificial i creativitat basada en màquines amb Playform , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Sonia Dueñas Mohedas, Natalia Martínez Pérez, Bárbara Sarmentera, Artivisme mediàtic i subversió de gènere a Corea del Sud: la «tecnologia de la imaginació» de Siren Eun Young Jung , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Jane Prophet, L'artista en el laboratori: una cooperació raonablement traïdora , Artnodes: Núm. 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
- Renzo Filinich, Daniela 1991 Cespedes, Procés d’individuació en ecologies híbrides: sobre la relació entre art, màquines i sistemes naturals , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Xavier Berenguer, Art i tecnologia: una frontera que s'ensorra , Artnodes: Núm. 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
<< < 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.