Reporti del projecte: Invencions en les vores de la Història
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest text és un reporti escrit en primera persona sobre el procés i els resultats del projecte de recerca: “Invencions en les vores de la Història. Re-significació de tecnologies medials des d'Amèrica Llatina”. El projecte estudia a nivell històric diverses tecnologies visuals, sonores i computacions que van ser proposades i desenvolupades a Amèrica Llatina en paral·lel a altres similars en diferents latituds del globus. La pregunta fonamental confronta les raons històriques i culturals per les quals les tecnologies proposades des d'Amèrica Llatina són en general desconegudes mentre altres similars van fer aportacions fonamentals a la cultura dels segles XIX i XX. Finalment el projecte proposa el concepte de “re-significació” com a alternativa i complement a conceptes que vénen dels camps de la història i l'arqueologia dels mitjans. El marc de desenvolupament del projecte es va fer des d'una perspectiva teòrica i també pràctica. Aquesta recerca és el resultat la meva dissertació doctoral al programa Art, Mitjans i Tecnologia de la Universitat de Califòrnia en Santa Bàrbara i va ser desenvolupat entre els anys 2007 i 2013.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Andres E Burbano, Design and Architecture School, Universidad de los Andes
Assitant Professor, Department of Design, Universidad de los AndesArticles més llegits del mateix autor/a
- Andres E Burbano, Eduardo Mazuera, Zachary B.S. Meyer, Esteban Garcia Bravo, Ciudad Antigua: de la teledetecció a l’experiència virtual interactiva d’un assentament prehispànic a Colòmbia , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
Articles similars
- Marie Sester, Sistemes de vigilància en instal·lacions interactives , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
- Alex Arteaga, Estètica corporitzada i situada; Un enfocament enactiu a una noció cognitiva d'estètica , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Henk Slager, Recuperació de l'estètica; 16 notes , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.