Història de l'art dels mitjans. Introducció
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Certament tot sembla indicar que avui som en plena expansió de les anomenades humanitats digitals, humanitats que fan un ús intensiu de les potencialitats de les tecnologies digitals i que vénen a replantejar la forma i els continguts dels àmbits de recerca, docència i difusió en les humanitats més tradicionals, introduint nous mètodes, tècniques i fins a marcs epistemològics que reten compte d'una nova imatge d'un coneixement sempre en construcció. La història de l'art s'enfronta d'igual manera a aquests reptes hibridant-se amb el ventall de possibilitats ofert per les tecnologies d'informació i comunicació, però al seu torn s'enfronta també al repte de poder historiar un conjunt de pràctiques artístiques vinculades directament als mitjans d'informació i comunicació (entre els quals els mitjans digitals), a saber, el denominat art dels mitjans, que avui ja gaudeix d'unes quantes dècades d'història.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Pau Alsina (Coord.), Estudis d'Arts i Humanitats. Universitat Oberta de Catalunya
Professor dels Estudis d'Arts i Humanitats. Universitat Oberta de CaralunyaArticles similars
- Mika Elo, La síndrome de la investigació artística , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Antonio Castro Balbuena, Narrativitat i hipermedialitat en el videojoc de món obert. Una proposta d’anàlisi de l’espai (virtual) narratiu , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Elena Martínez Carro, Aproximació al teatre lorquià des de la teoria de les xarxes socials: La casa de Bernarda Alba , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Christian Retamal, Somien els androides amb la il·luminació? , Artnodes: Núm. 30
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.