Història de l'art dels mitjans. Introducció
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Certament tot sembla indicar que avui som en plena expansió de les anomenades humanitats digitals, humanitats que fan un ús intensiu de les potencialitats de les tecnologies digitals i que vénen a replantejar la forma i els continguts dels àmbits de recerca, docència i difusió en les humanitats més tradicionals, introduint nous mètodes, tècniques i fins a marcs epistemològics que reten compte d'una nova imatge d'un coneixement sempre en construcció. La història de l'art s'enfronta d'igual manera a aquests reptes hibridant-se amb el ventall de possibilitats ofert per les tecnologies d'informació i comunicació, però al seu torn s'enfronta també al repte de poder historiar un conjunt de pràctiques artístiques vinculades directament als mitjans d'informació i comunicació (entre els quals els mitjans digitals), a saber, el denominat art dels mitjans, que avui ja gaudeix d'unes quantes dècades d'història.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Pau Alsina (Coord.), Estudis d'Arts i Humanitats. Universitat Oberta de Catalunya
Professor dels Estudis d'Arts i Humanitats. Universitat Oberta de CaralunyaArticles similars
- Raúl León-Mendoza, Què prova una imatge? , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Jordi Alberich Pascual, Francisco-Javier Gómez-Pérez, Exploracions transmèdia en la creació cinematogràfica col·laborativa iberoamericana contemporània , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Jan Baetens, Entre l'adaptació, la intermedialitat i les sèries culturals: l'exemple de la fotonovel•la , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Simone Gumtau, Crítica del disseny de la interacció hàptica en un context històric - Què passa avui amb el tacte? , Artnodes: Núm. 12: (Novembre 2012). NODE 12. Materialitat (coord.: Pau Alsina)
- Farshad Zahedi, La cultura de segregació en la videocreació orientalista: cap a la qüestió del cos femení i la geometria de poder en l’obra de Shirin Neshat , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Pilar Rosado Rodrigo, Ferran Reverter Comes, Vistes panoràmiques sobre el patrimoni visual col·lectiu mitjançant les xarxes neuronals convolucionals. Les exposicions Revolutionary Arkive i Mnemosyne 2.0 de Pilar Rosado , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Alex Galloway, Acció del joc, quatre moments , Artnodes: Núm. 7: (Desembre 2007). NODE 7. Jugabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Sagrario López Poza, Ángeles Saavedra Places, Symbola: divises històriques (emblemàtica personal) a l’Europa medieval i moderna. Disseny i implantació de la base de dades i la interfície de consulta , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Ester Jordana Lluch, Ramon Rispoli, La interfície com a alesthesis: la veritat com a organització sensible , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Pau Waelder, Ars Electronica: visions de futur , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
<< < 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.