Història de l'art dels mitjans. Introducció
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Certament tot sembla indicar que avui som en plena expansió de les anomenades humanitats digitals, humanitats que fan un ús intensiu de les potencialitats de les tecnologies digitals i que vénen a replantejar la forma i els continguts dels àmbits de recerca, docència i difusió en les humanitats més tradicionals, introduint nous mètodes, tècniques i fins a marcs epistemològics que reten compte d'una nova imatge d'un coneixement sempre en construcció. La història de l'art s'enfronta d'igual manera a aquests reptes hibridant-se amb el ventall de possibilitats ofert per les tecnologies d'informació i comunicació, però al seu torn s'enfronta també al repte de poder historiar un conjunt de pràctiques artístiques vinculades directament als mitjans d'informació i comunicació (entre els quals els mitjans digitals), a saber, el denominat art dels mitjans, que avui ja gaudeix d'unes quantes dècades d'història.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Pau Alsina (Coord.), Estudis d'Arts i Humanitats. Universitat Oberta de Catalunya
Professor dels Estudis d'Arts i Humanitats. Universitat Oberta de CaralunyaArticles similars
- Mikel Otxoteko, La dimensió ambiental de les imatges. La imatge-ambient i els seus principals conceptes , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Shintaro Miyazaki, Els ritornelli de la vida quotidiana. Experiments epistèmics en el camp de la tecnologia de la informació , Artnodes: Núm. 12: (Novembre 2012). NODE 12. Materialitat (coord.: Pau Alsina)
- José María Alonso Calero, Machinima, postfotografia i postanimació: estudi comparatiu disciplinari , Artnodes: Núm. 30
- Umberto Luigi Roncoroni Osio, Notes sobre l’estètica i l’epistemologia de la recerca-creació , Artnodes: Núm. 30
- Jesús Fernando Monreal, Arconts digitals i artistes recol·lectors. Poètiques d’arxiu a l’entorn de les humanitats digitals , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Ricardo González García, L'art i la seva educació en l'era de la hipermediació digital , Artnodes: Núm. 17: (Juny 2016). NODE 17. Art i educació (coord.: Aida Sánchez de Serdio)
- Jordi Sánchez-Navarro, Mobilitats, estètica de frontera i arqueologia prospectiva en la ciència-ficció cosmopolita de Miguel Llansó: "Crumbs" i "Jesus Shows You the Way to the Highway" com anarxius , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Gloria Lapeña Gallego, Art contemporani i arquitectures del cos contagiat (hoste-hostatger) sota la narrativa del sanatori antituberculós , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Marcelo Alejandro Fraile-Narvaez, L’autor i l’intèrpret: una mirada contemporània al projecte del Biocentre per a la Universitat de Frankfurt de Peter Eisenman , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Xavier Berenguer, Art i tecnologia: una frontera que s'ensorra , Artnodes: Núm. 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
<< < 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.