Història de l'art dels mitjans. Introducció
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Certament tot sembla indicar que avui som en plena expansió de les anomenades humanitats digitals, humanitats que fan un ús intensiu de les potencialitats de les tecnologies digitals i que vénen a replantejar la forma i els continguts dels àmbits de recerca, docència i difusió en les humanitats més tradicionals, introduint nous mètodes, tècniques i fins a marcs epistemològics que reten compte d'una nova imatge d'un coneixement sempre en construcció. La història de l'art s'enfronta d'igual manera a aquests reptes hibridant-se amb el ventall de possibilitats ofert per les tecnologies d'informació i comunicació, però al seu torn s'enfronta també al repte de poder historiar un conjunt de pràctiques artístiques vinculades directament als mitjans d'informació i comunicació (entre els quals els mitjans digitals), a saber, el denominat art dels mitjans, que avui ja gaudeix d'unes quantes dècades d'història.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Pau Alsina (Coord.), Estudis d'Arts i Humanitats. Universitat Oberta de Catalunya
Professor dels Estudis d'Arts i Humanitats. Universitat Oberta de CaralunyaArticles similars
- Erkki Huhtamo, Modernitat general: avions, skywriting i heterotopia en el cel , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Diego Gómez-Venegas, Cybersyn i la memòria simbòlica del paper , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Erkki Huhtamo, Màquines de diversió, màquines de problemes , Artnodes: Núm. 7: (Desembre 2007). NODE 7. Jugabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Eduardo Kac, L'art transgènic , Artnodes: Núm. 1 (2002): NODE 1. Art, ciència i tecnologia
- Nuria Rodríguez Ortega, Humanitats digitals, història de l'art digital i cultura artística: relacions i desconnexions , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Bruno Caldas Vianna, La Màquina de Bartleby: explorar la desobediència creativa en els ordinadors , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Mauricio Vásquez Arias, Fantasmàtica i mèdiums en el taller dels Rodríguez. Aproximacions a la pervivència de gestos tècnics en dispositius culturals de l’artesanat colombià , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Alicia de Manuel Lozano, Objecte patològic / objecte panòptic. Disseny per a la transparència i optimització en dispositius portables , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Marietta Radomska, Mayra Citlalli Rojo Gómez, Margherita Pevere, Terike Haapoja, Non/Living Queerings, desfent certeses i trenant vulnerabilitats: una reflexió col·lectiva , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Irma Vilà Òdena, Pau Alsina, Introducció node "Art i investigació" , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
<< < 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.