Les flors de Bézier. Elasticitat i inestabilitat en el grafisme digital interactiu
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
A partir del dibuix que va fer mitjançant corbes de Bézier el mateix Pierre Etienne Bézier el 1997 per al seu amic Brian Barsky –que apareix aquí convenientment reproduït–, aquest article aborda inicialment l'origen, la naturalesa i l’expansió de l'ús de les corbes de Bézier en el conjunt del grafisme digital interactiu per al web. A continuació s'analitzen en profunditat les implicacions estètiques del dibuix vectorial de fonts tipogràfiques digitals i, finalment, es fa una selecció dels nous valors estètics que hauria d'incorporar una estètica dels sistemes multimèdia capaç tant d'adaptar-se de manera adequada a la nova producció gràfica digital de naturalesa vectorial com de tractar-la.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Domingo Sánchez-Mesa Martínez, Jordi Alberich, Nieves Rosendo, Introducció: narratives transmèdia , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Jordi Alberich, En trànsit 7.0: Apunts per a una estètica dels entorns digitals , Artnodes: Núm. 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
Articles similars
- Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell, Editorial , Artnodes: Núm. 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Sahar Sajadieh, Tendre o horrible, aquesta és la qüestió de la vivacitat: poden actuar en viu els actors artificials? , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Florian Cramer, fotografia especulativa , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Ricardo González-García, Entre fakes i factoids: la condició d’allò fals en la difusa esfera de l’art contemporani després de l’era de la postveritat , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Ana Rodriguez Granell, Editorial: L’impacte de la tecnologia sobre algunes qüestions historiogràfiques , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- María Teresa Vilariño Picos, Intermèdia / Transmèdia (litat) com a models d'un mètode de recerca literari i cultural , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Ana Rodríguez Granell, Editorial , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- José Manuel Corona-Rodríguez, Cultura de la participació cívica: mobilització transmèdia i hacktivisme en comunitats de pràctica (casos de fans i makers) , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Laura Apolonio, El viatge in situ. De com el fet de caminar en espais confinats pot potenciar la imaginació , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Thomas Zummer, Observacions sobre certes afinitats i diferències entre pràctiques estètiques i científiques , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
<< < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.