El programari artístic és material artístic genuí?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En el marc del festival transmediale.01 es va organitzar el primer concurs que inclou un premi d'art a la programació informàtica. Aquest concurs reconeix la tasca artística que fan els artistes programadors que no són ni artistes multimèdia ni artistes en xarxa, el material estètic dels quals és el codi i la seva forma d'expressió és programar. Una possible definició de programari artístic és la que inclou projectes en els quals el programari algorítmic escrit pels mateixos artistes (programes autònoms o aplicacions basades en seqüències d'ordres) no és simplement una eina funcional sinó una creació artística en ella mateixa. Té el programari una funció purament instrumental o bé ofereix perspectives culturals i creatives noves? El codi informàtic és material artístic genuí com les imatges digitals o les imatges pictòriques?
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles més llegits del mateix autor/a
- David García, Geert Lovink, Andreas Broeckmann, El GHI dels mitjans tàctics , Artnodes: Núm. 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
- Andreas Broeckmann, Repercussions del codi i el programari en la nostra vida diària , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
Articles similars
- Siegfried Zielinski, Daniel Irrgang, Declaració del node de materiologia i variantologia: invitació al diàleg , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Marc Kosciejew, Documentació i materialització de l’art: mètodes conceptuals de documentació per a la materialització de la informació artística , Artnodes: Núm. 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Josephine Berry, Codi al descobert: el net art i el moviment de programari lliure , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
- Mª Isabel Soler Ruiz, Rosa Mármol Pérez, Art, Tecnologia i Humanisme. El laboratori de disseny social Studio Roosegaarde com a ecosistema creatiu tecnopoètic , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Pau Waelder, Col·leccionar intangibles: estratègies de venda d'obres d'art en xarxa , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- José Vicente Martín Martínez, Sergio Luna Lozano, El rostre sintètic. Estratègies de representació a l’entorn del retrat artificial , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Claudia Arozqueta, Llum polisèmica: la llum com a element contradictori en l'obra de Rafael Lozano-Hemmer , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Miklos Peternak, El món de l’art no és perfecte. Sobre Man is Not Perfect, 1976 de Miklós Erdély , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Jamie Allen, I si això fos el que sembla? Art que imita la vida i pràctica artística tecnològica , Artnodes: Núm. 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
- Ruth West, Andres Burbano, IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.