Tu ets qui controla: interfícies ubiqües i instal·lacions artístiques amb mitjans digitals interactius.
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article explora la interfície ubiqua «invisible», les històries utòpiques i distòpiques sobre aquesta tecnologia i els sentits que s’hi han atribuït en conseqüència. He revisat les instal·lacions artístiques amb mitjans digitals interactius sobre les quals parlen aquests articles, tot criticant les afirmacions que fan sobre la tecnologia, les relacions que promouen i el potencial que té l’experimentació artística i col·laborativa per desestabilitzar-les i reconfigurar-les. El meu argument és que el món invisible, quan s’aplica a la interfície en instal·lacions artístiques amb mitjans digitals interactius, representa la mercantilització dels cossos humans i no humans. La mercantilització també implica un procés lineal de la tecnologia en la qual les relacions, les entitats i els desenvolupaments tecnològics estan vinculats a una moda predeterminada. Així doncs, el comportament humà i l’experiència, entre altres coses, es veuen reduïts a una mercaderia algorítmica que acaba creant una perspectiva única, estable i unificada d’allò que és una interfície, en comptes de centrar-se en allò que podria arribar a ser.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Phaedra Shaunbaum, 2019
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Phaedra Shaunbaum, University College London
Professora en Arts Digitals i Educació dels mitjans
IOE - Culture, Communication & Media
Institut d'Educació UCL
Hayles, N. Katherine. 2013. “Radio-Frequency Identification: Human Agency and Meaning in Information-Intensive Environments”. In Throughout: Art and Culture Emerging with Ubiquitous Computing, edited by Ulrik Ekman. Cambridge, MA: MIT Press.
Kember, Sarah. 2013. “Ambient Intelligent Photography”. In The Photographic Image in Digital Culture, edited by Martin Lister. New York, New York: Routledge.
Kinect. Corporate Website. (n.d.) [Accessed: May, 2017] http://www.xbox.com/en-GB/Xbox360/Accessories/kinect. Microsoft discontinued the Kinect for Windows in April, 2016. They discontinued the Kinect for Xbox in October, 2017.
Knep, Brian. 2008. Healing Pool. [Accessed: 19 October 2018] http://www.blep.com/works/healing-series/healing-pool/
Microsoft. Corporate Website. (n. d.) [Accessed: May 2017]
https://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/business/default.aspx
Microsoft. 2009. Project Natal Xbox 360 Announcement. [Accessed: 27 January 2019]
https://www.youtube.com/watch?v=p2qlHoxPioM.
Microsoft. 2011. Xbox Kinect Commercial. [Accessed: 27 January 2019] https://www.youtube.com/watch?v=QjjkqBLRALo
Penny, Simon. 2013. “Trying to Be Calm: Ubiquity, Cogntivism, and Embodiment”. In Throughout: Art and Culture Emerging with Ubiquitous Computing, edited by Ulrik Ekman. Cambridge, MA: MIT Press.
Weiser, Mark. 1991. “The Computer for the 21st Century”. Scientific American, Vol. 265, No. 3 (September): 94-104. https://doi.org/10.1038/scientificamerican0991-94
Weiser, Mark. 1993. “Some Computer Science Issues in Ubiquitous Computing” in Commun. ACM 36, 7 (July, 1993), p. 76.
Weiser, Mark and John Seely Brown. 1996. “The Coming Age of Calm Technology”. [Accessed: 26 October 2016] https://calmtech.com/papers/coming-age-calm-technology.html. https://doi.org/10.1007/978-1-4612-0685-9_6
Articles similars
- Pau Alsina, Node "Mediateques i arxius per al segle XXI". Introducció: Com es poden arxivar i conservar les pràctiques artístiques vinculades als nous mitjans , Artnodes: Núm. 10: (Novembre 2010). NODE 10. Arxius (coord.: Rosina Gómez-Baeza, Pau Alsina)
- Umberto Luigi Roncoroni Osio, Abasts i condicions de factibilitat de la recerca artística , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Umberto Luigi Roncoroni Osio, Notes sobre la sobreproducció d'art, la postfotografia i allò digital , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Jazmín Adler, Arts electròniques argentines a les portes de l’escena internacional: idearis de modernització i realitats institucionals oscil·lants , Artnodes: Núm. 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Efraín Foglia, Xarxes paral·leles i cartografies detectores: pràctiques socials i artístiques amb mitjans locatius , Artnodes: Núm. 8: (Desembre 2008). NODE 8. Ubiqüitat (coord.: Gemma San Cornelio)
- Patricia Ferreira-Lopes, La transformació del procés d'investigació en Història de l'Arquitectura amb l'ús de les tecnologies digitals , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Ana Rodriguez Granell, Editorial: L’impacte de la tecnologia sobre algunes qüestions historiogràfiques , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell, Art Matters: reconfigurant les relacions entre l'art i la seva materialitat , Artnodes: Núm. 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Ana Rodríguez Granell, Editorial , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- José Manuel Corona-Rodríguez, Cultura de la participació cívica: mobilització transmèdia i hacktivisme en comunitats de pràctica (casos de fans i makers) , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
<< < 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.