El món no és més que una ceba grossa (en forma d'arxiu)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'article reflexiona sobre alguns dels desafiaments principals que comporten les noves opcions d'arxius i bases de dades en el context de l'art dels mitjans, com també per a totes les produccions culturals. La utopia de l'emmagatzemament infinit, la reconquesta del poder de l'espectador com a productor, la pràctica col·lectiva d'etiquetar, la necessitat d'una narrativa capaç d'elaborar sentit a partir de l'excés de dades o la creació d'una visió particular del món per mitjà de la mediació dels objectes culturals són alguns dels temes que s'exploren en aquest article. Prenent com a base l'experiència de FACT com a institució cultural que s'ocupa de molts dels temes clau plantejats en aquest article, s'afirma la necessitat d'articular una visió del passat que aconsegueixi introduir les pràctiques de l'art multimedia en el context de la història de l'art i la cultura, i s'especula entorn del nou paradigma actual d'arxiu.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Ezequiel Soriano, Hiperpublicación 100/24. Dos workshops performatius per a la recerca en la creativitat vernacla d’internet , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Carolina Fernández-Castrillo, Maquinolatria i creativitat posthumana entre futurisme, art generatiu i intel·ligència artificial , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Nuria Rodríguez Ortega, Humanitats digitals, història de l'art digital i cultura artística: relacions i desconnexions , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Diego Díaz, Clara Boj, Pràctiques artístiques en l’època del datacè. Data Biography: rastres digitals per a l’exploració biogràfica de la identitat personal , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Anna Dot, L’arqueologia dels mitjans i la traducció en la pràctica artística: El projecte Nefertiti Hack, de Nora Al-Badri i Jan Nikolai Nelles , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Jaime del Val, Cossos frontera. Imperis i resistències en el post-postmodernisme , Artnodes: Núm. 6: (Novembre 2006). NODE 6. Organicitats (coord.: Pau Alsina)
- Rob Wittig, De quin món véns? Aprenent de les arrels transmèdia de netprov , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Umberto Roncoroni Osio, Veronica Crousse Rastelli, La virtualitat augmentada: processos emergents, art i mitjans digitals , Artnodes: Núm. 17: (Juny 2016). NODE 17. Art i educació (coord.: Aida Sánchez de Serdio)
- Vanina Hofman, Pau Alsina, Futurs especulatius de l’art «Què passaria si...?» , Artnodes: Núm. 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Claudia Giannetti, La producció de continguts culturals (2): art, patrimoni, canals de difusió , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.