Covid-19 i PDI: impactes amb perspectiva de gènere
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article presenta un estudi que demostra que els canvis desencadenats per la pandèmia de la COVID-19 han agreujat el biaix de gènere entre el PDI de Catalunya. Trenta-dues entrevistes en profunditat a membres del PDI de Catalunya (la meitat homes i la meitat dones) posen de manifest que l’augment de tasques domèstiques i de cura de persones dependents ha recaigut majoritàriament en les dones, la qual cosa ha repercutit negativament tant en el benestar de les investigadores com en la seva productivitat. A diferència de les recercadores, que en la seva totalitat han viscut aquest període (maig del 2020-maig del 2021) pendents de la llar i la família, amb estrès i angoixa, alguns dels homes investigadors entrevistats amb fills i filles menors afirmen que han pogut aprofitar la situació generada per la pandèmia per avançar les seves tasques de recerca.
PARAULES CLAU: COVID-19, estudis de gènere, PDI, confinament.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Francesc Torralba Roselló, Memoria histórica, reconciliación y postconflicto , Ars Brevis: Núm. 21 (2015)
- Francesc Torralba Roselló, Escatologia transhumanista. El sobrehome nietzscheà i el posthumà , Ars Brevis: Núm. 24 (2018)
- Francesc Torralba Rosell´o, Mar Rosàs Tosàs, Glòria Cagigal, Estudi sobre els beneficis ètics i socials de la contractació de personal amb discapacitat intel·lectual , Ars Brevis: Núm. 25 (2019)
- Anna Pagès Santacana, L’oblit: una definició filosòfica , Ars Brevis: Núm. 22 (2016)
- Anna Pagès Santacana, Educación y estandarización en la sociedad del conocimiento: cuestiones éticas y pedagógicas , Ars Brevis: 2001: Núm.: 7
- Mar Rosàs Tosas, Per què no disposem d'un concepte adequat a Déu? Jean-Luc Marion, Jacques Derrida i Mark C. Taylor , Ars Brevis: Núm. 18 (2012)
- Anna Pagès Santacana, L'educació com a vivència: matissos de l'Erlebnis en l'obra de Gadamer , Ars Brevis: 2004: Núm.: 10
- Francesc Torralba Roselló, La tarea del filósofo. Aranguren, lector de Kierkegaard , Ars Brevis: Núm. 18 (2012)
- Anna Pagès Santacana, L'impossible d'ensenyar. Notes per a una filosofia de la transmissió , Ars Brevis: 2005: Núm.: 11
- Anna Pagès Santacana, Condicions del pensar en el desemparament: esbós hermenèutic del Diari Filosòfic de Hannah Arendt , Ars Brevis: 2006: Núm.: 12