La gestió de les instal·lacions aquàtiques cobertes
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Juan Antonio Moreno Murcia
Melchor Gutiérrez Sanmartín
El següent article té com a objectiu caracteritzar el funcionament de les instal•lacions aquàtiques cobertes. A través d'una mostra de 14 gestors s'analitza la importància que tenen diferents decisions per a la posada en pràctica dels programes aquàtics. La recollida de dades es va produir mitjançant el qüestionari Q.A.G.I.A. (Qüestionari per a l'Anàlisi del Gestor d’Instal·lacions Aquàtiques) (Moreno, 1997). Una de les parts d'aquest instrument li demana al gestor que valori aspectes relacionats amb la gestió de la instal·lació i els programes aquàtics, entre els que ressalten elements de màrqueting i promoció, relació dels programes amb els òrgans de gestió, ofertar programes i explotació de la instal·lació aquàtica coberta i qüestions pròpies de la gestió de la instal·lació. Entre les conclusions a destacar, vam trobar que els programes de natació escolar són els que millor funcionen, seguits de la natació per a adults, natació competitiva i manteniment, adduint els seus motius a l'especialització del professorat. També ressalta que el director tècnic i la demanda pública són els òrgans que més influeixen sobre l'engegament dels programes i que confirmen les aportacions de Ramos i cols. (1996).
Paraules clau
gestió esportiva, actividats aquàtiques, programes aquàtics, instal·lacions aquàtiques cobertes, gestor
Article Details
Com citar
Moreno Murcia, Juan Antonio; and Gutiérrez Sanmartín, Melchor. “La gestió de les instal·lacions aquàtiques cobertes”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 3, no. 57, pp. 68-76, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/302562.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Melchor Gutiérrez Sanmartín, Desenvolupament de valors en l'educació física i l'esport , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 51 (1998)
- Juan Antonio Moreno Murcia, Pedro Hellín Gómez, Mª Gloria Hellín Rodríguez, Pensament de l’alumne sobre l’educació física segons l’edat , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 85 (2006)
- Juan Antonio Moreno Murcia, Proposta d'un model comprensiu de l'aprenentatge de les activitats aquàtiques a través del joc , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 52 (1998)
- Pedro Luis Rodríguez García, Juan Antonio Moreno Murcia, Justificació de la continuïtat en el treball d'estirada muscular per a l'assoliment de millores en els índexs d'amplitud articular , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 48 (1997)
- Apolonia Albarracín Pérez, Juan Antonio Moreno Murcia, Anàlisi dels continguts i activitats exercides a les classes d’activitats aquàtiques: una proposta per a l’ensenyament secundari , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 109 (2012)
- Juan Antonio Moreno Murcia, Cornelio Águila Soto, Fernanda Borges Silva, La socialització en la pràctica fisicoesportiva de caràcter recreatiu: predictors dels motius socials , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 103 (2011)
- Melchor Gutiérrez Sanmartín, Vicente Carratalá Deval, José Francisco Guzmán Luján, Carlos Pablos Abella, Objectius i manifestació de valors socials i personals en l’esport juvenil segons esportistes, pares, entrenadors i gestors , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 101 (2010)
- Ana Pavón Lores, Juan Antonio Moreno Murcia, Melchor Gutiérrez Sanmartín, Álvaro Sicilia Camacho, Motius de pràctica fisicoesportiva segons l’edat i el gènere en una mostra d’universitaris , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 76 (2004)
- Melchor Gutiérrez Sanmartín, Cristina Pilsa Doménech, Orientacions cap a l’esportivitat dels alumnes d’educació física , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 86 (2006)
- Alejandro López Rodríguez, Juan Antonio Moreno Murcia, Aprenentatge de fets i conceptes en educació física. Una proposta metodològica , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 69 (2002)