La socialització en la pràctica fisicoesportiva de caràcter recreatiu: predictors dels motius socials
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Juan Antonio Moreno Murcia
Cornelio Águila Soto
Fernanda Borges Silva
El principal objectiu d’aquest treball va ser estudiar la predicció dels mediadors psicològics (autonomia, competència i relació amb els altres) i la motivació autodeterminada sobre el motiu social de la pràctica da l’activitat física. La mostra va estar composta per 800 subjectes, d’edats compreses entre els 18 i els 77 anys, usuaris d’instal•lacions esportives públiques d’una gran ciutat espanyola. Després de fer anàlisis descriptives, de correlació, de regressió i variància per gènere (ANOVA), els resultats trobats van revelar que els mediadors psicològics correlacionaven positivament amb la motivació més autodeterminada. Per la seva banda, el motiu social, correlacionava positivament amb la percepció de competència, relació amb els altres i regulació intrínseca i introjectada. Respecte al gènere, els homes van percebre més satisfacció de les necessitats psicològiques bàsiques de competència i relació amb els altres, men¬tre que les dones presentaven més motivació autodeterminada. A més, la satisfacció de la necessitat de relació amb els altres i tots els reguladors de la motivació predeien positivament el motiu social de pràctica. Els resultats es discuteixen en relació amb la importància de fomentar l’aparició de la motivació autodeterminada per satisfer els motius socials de pràctica.
Paraules clau
motivació autodeterminada, mediadors psicològics, social, exercici físic
Article Details
Com citar
Moreno Murcia, Juan Antonio et al. “La socialització en la pràctica fisicoesportiva de caràcter recreatiu: predictors dels motius socials”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 103, pp. 76-82, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/247970.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Juan Antonio Moreno Murcia, Pedro Hellín Gómez, Mª Gloria Hellín Rodríguez, Pensament de l’alumne sobre l’educació física segons l’edat , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 85 (2006)
- Juan Antonio Moreno Murcia, Proposta d'un model comprensiu de l'aprenentatge de les activitats aquàtiques a través del joc , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 52 (1998)
- Cornelio Águila Soto, Dr. Álvaro Sicilia, Dr. Antonio Rojas Tejada, Dr. Miguel A. Delgado Noguera, El lleure en el marc sociocultural de la postmodernitat. Una aproximació des de les pràctiques dels joves universitaris , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 81 (2005)
- Pedro Luis Rodríguez García, Juan Antonio Moreno Murcia, Justificació de la continuïtat en el treball d'estirada muscular per a l'assoliment de millores en els índexs d'amplitud articular , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 48 (1997)
- Cornelio Águila Soto, Les activitats físiques d’aventura a la natura: un fenomen modern o postmodern? , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 89 (2007)
- Apolonia Albarracín Pérez, Juan Antonio Moreno Murcia, Anàlisi dels continguts i activitats exercides a les classes d’activitats aquàtiques: una proposta per a l’ensenyament secundari , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 109 (2012)
- Ana Pavón Lores, Juan Antonio Moreno Murcia, Melchor Gutiérrez Sanmartín, Álvaro Sicilia Camacho, Motius de pràctica fisicoesportiva segons l’edat i el gènere en una mostra d’universitaris , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 76 (2004)
- Juan Antonio Moreno Murcia, Melchor Gutiérrez Sanmartín, La gestió de les instal·lacions aquàtiques cobertes , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 57 (1999)
- Alejandro López Rodríguez, Juan Antonio Moreno Murcia, Aprenentatge de fets i conceptes en educació física. Una proposta metodològica , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 69 (2002)