Orientacions cap a l’esportivitat dels alumnes d’educació física

Main Article Content

Melchor Gutiérrez Sanmartín
Cristina Pilsa Doménech

El propòsit d’aquest treball ha estat analitzar les orientacions cap a l’esportivitat d’una mostra de 910 alumnes d’educació física, 422 barons i 488 dones, de 13 a 16 anys d’edat, matriculats de 1r a 4t curs d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) en centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana. Els participants van respondre una versió espanyola de la Multidimensional Sportspersonship Orientations Scale (MSOS), de Vallerand i cols. (1997), composta per 5 dimensions: compromís personal amb la pràctica esportiva; convencions socials; respecte a les regles, jutges i àrbitres; respecte als oponents; i perspectiva negativa (falta d’esportivitat). Dels resultats es conclou que les dones presenten més orientació cap a l’esportivitat que no pas els barons, els alumnes més joves es troben més orientats vers l’esportivitat que els més grans, la competició esportiva comporta menys orientació cap a l’esportivitat; i les experiències positives en educació física afavoreixen l’orientació dels alumnes cap a l’esportivitat.

Paraules clau
Actituds, Adolescents, Educació secundària obligatòria, Pràctica esportiva.

Article Details

Com citar
Gutiérrez Sanmartín, Melchor; and Pilsa Doménech, Cristina. “Orientacions cap a l’esportivitat dels alumnes d’educació física”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 86, pp. 86-92, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/300599.