Educació i ciutadania en societats democràtiques: cap a una ciutadania col·laborativa
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Miquel Martínez Martín
En aquest treball es presenten un conjunt de consideracions sobre allò que ha de ser una proposta pedagògica —no solament escolar— que procuri formar ciutadans i ciutadanes en societats democràtiques, plurals, en època de globalització, i alguns arguments sobre la seva necessitat i conveniència. Es proposa avançar cap a una ciutadania col·laborativa capaç d’apreciar els valors de la democràcia i el pluralisme com a valor. En aquest sentit es destaca la importància d’aquells enfocaments pedagògics que conreen aprenentatge col·laboratiu i participació com a mitjans per a la construcció de ciutadania activa i col·laborativa.
_____________________________________________
Dans ce travail, nous présentons un ensemble de considérations sur ce que doit êtrecune proposition pédagogique —non seulement scolaire— permettant de former des citoyens et des citoyennes dans les sociétés démocratiques, plurielles, à l’époque de la mondialisation, ainsi que certains arguments quant à sa nécessité et son opportunité. Nous proposons d’avancer vers une citoyenneté collaborative capable d’apprécier les valeurs de la démocratie et le pluralisme comme valeur. De ce point de vue, on remarque l’importance de ces mises au point pédagogiques qui cultivent apprentissage collaboratif et participation comme moyens pour la construction d’une citoyenneté active et collaborative.
_____________________________________________
Dans ce travail, nous présentons un ensemble de considérations sur ce que doit êtrecune proposition pédagogique —non seulement scolaire— permettant de former des citoyens et des citoyennes dans les sociétés démocratiques, plurielles, à l’époque de la mondialisation, ainsi que certains arguments quant à sa nécessité et son opportunité. Nous proposons d’avancer vers une citoyenneté collaborative capable d’apprécier les valeurs de la démocratie et le pluralisme comme valeur. De ce point de vue, on remarque l’importance de ces mises au point pédagogiques qui cultivent apprentissage collaboratif et participation comme moyens pour la construction d’une citoyenneté active et collaborative.
Paraules clau
educació per a la ciutadania, valors democràtics, participació, aprenentatge col·laboratiu, pluralisme
Article Details
Com citar
Martínez Martín, Miquel. “Educació i ciutadania en societats democràtiques: cap a una ciutadania col·laborativa”. Temps d’Educació, no. 40, pp. 11-26, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/248223.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Miquel Martínez Martín, Aprenentatge servei: de l’Escola Nova a l’educació d’avui , Temps d'Educació: 2011: Núm.: 41
- Miquel Martínez Martín, Sobre la diplomatura en Educació Social de la Facultat de Pedagogia de laUniversitat de Barcelona , Temps d'Educació: 1993: Núm.: 10
- Iñaki Echebarria Aranzabal, Miquel Martínez Martín, Amèlia Tey Teijón, L'assessorament: reflexió sobre la pràctica del professorat i la seva ètica , Temps d'Educació: 2006: Núm.: 30
- Miquel Martínez Martín, El projecte de reforma del sistema educatiu. Algunes reflexions i propostes , Temps d'Educació: 1989: Núm.: 1
- Miquel Martínez Martín, Presentació , Temps d'Educació: 2003: Núm.: 27