L'assessorament: reflexió sobre la pràctica del professorat i la seva ètica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Iñaki Echebarria Aranzabal
Miquel Martínez Martín
Amèlia Tey Teijón
A lo largo del artículo se presentan un conjunto de reflexiones sobre las diferentes dimensiones de la función del asesor, los aspectos éticos que se derivan y su incidencia en las funciones actuales del profesorado. La perspectiva desde la que se parte es la práctica profesional como formadores de formadores y asesores de los propios autores, y también del análisis teórico de los retos actuales ante los cuales el profesorado conviene que reflexione y organice su tarea educativa. Se abordan las dificultades en el desarrollo de los asesoramientos que pretenden un cambio y la mejora de la cultura de los centros y de los profesores y profesoras como profesionales.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
L’article présente un ensemble de réflexions sur les différentes dimensions de la fonction de conseiller, sur les aspects éthiques qui en découlent ainsi que sur leur incidence dans les fonctions actuelles des enseignants. La perspective envisagée est celle de la pratique professionnelle des formateurs et formatrices ainsi que des conseillers des auteurs euxmêmes; elle rend compte aussi de l’analyse théorique des défis actuels face auxquels les enseignants doivent réfléchir et organiser leur tâche éducative. L’article aborde aussi les difficultés du développement de la tâche du conseiller qui vise un changement et une amélioration de la culture des établissements scolaires et des professeurs.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
L’article présente un ensemble de réflexions sur les différentes dimensions de la fonction de conseiller, sur les aspects éthiques qui en découlent ainsi que sur leur incidence dans les fonctions actuelles des enseignants. La perspective envisagée est celle de la pratique professionnelle des formateurs et formatrices ainsi que des conseillers des auteurs euxmêmes; elle rend compte aussi de l’analyse théorique des défis actuels face auxquels les enseignants doivent réfléchir et organiser leur tâche éducative. L’article aborde aussi les difficultés du développement de la tâche du conseiller qui vise un changement et une amélioration de la culture des établissements scolaires et des professeurs.
Article Details
Com citar
Echebarria Aranzabal, Iñaki et al. “L’assessorament: reflexió sobre la pràctica del professorat i la seva ètica”. Temps d’Educació, no. 30, pp. 127-48, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126433.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Miquel Martínez Martín, Aprenentatge servei: de l’Escola Nova a l’educació d’avui , Temps d'Educació: 2011: Núm.: 41
- Amèlia Tey Teijón, Les emocions i els sentiments morals en l’educació de la ciutadania , Temps d'Educació: 2011: Núm.: 40
- Miquel Martínez Martín, Educació i ciutadania en societats democràtiques: cap a una ciutadania col·laborativa , Temps d'Educació: 2011: Núm.: 40
- Carmen Albadalejo, Iñaki Echebarria Aranzabal, La divulgació científica. Entrevista amb Javier Tejada , Temps d'Educació: 1997: Núm.: 18
- Miquel Martínez Martín, Sobre la diplomatura en Educació Social de la Facultat de Pedagogia de laUniversitat de Barcelona , Temps d'Educació: 1993: Núm.: 10
- Maria Teresa Colén, Iñaki Echebarria Aranzabal, La formació permanent del professorat a Catalunya. Una visió a través del tractament de la formació de formadors i formadores en els plans institucionals , Temps d'Educació: 2010: Núm.: 39
- Carmen Albadalejo, Iñaki Echebarria Aranzabal, Presentació , Temps d'Educació: 1997: Núm.: 18
- Miquel Martínez Martín, El projecte de reforma del sistema educatiu. Algunes reflexions i propostes , Temps d'Educació: 1989: Núm.: 1
- Iñaki Echebarria Aranzabal, Presentació , Temps d'Educació: 1990: Núm.: 4
- Miquel Martínez Martín, Presentació , Temps d'Educació: 2003: Núm.: 27