La interpretació de la ironia literària en estudiants de secundària

Main Article Content

Laura Traver i Planella
Mariona Casas Deseuras

El present treball proposa un estudi qualitatiu a través d’una activitat de comprensió lectora i d’un qüestionari d’hàbits lectors a estudiants de diferents cursos –1r d’ESO, 3r d’ESO i 1r de batxillerat– del mateix centre educatiu i de tres entrevistes a docents per a observar com perceben la ironia d’un text literari els estudiants. Els resultats demostren que la capacitat d’interpretació de la ironia resulta un punt feble en les competències, relacionades amb les dimensions literàries i de comprensió lectora, dels cursos de 1r i 3r d’ESO, i mostren, en canvi, un cert domini d’aquestes competències a 1r de batxillerat. Com a conseqüència, el treball proposa algunes actuacions i orientacions didàctiques dirigides als docents per a treballar la ironia a l’aula

Paraules clau
Ironia, interpretació, reflexió, secundària, aprenentatge, literatura, comprensió lectora

Article Details

Com citar
Traver i Planella, Laura; and Casas Deseuras, Mariona. “La interpretació de la ironia literària en estudiants de secundària”. Temps d’Educació, no. 61, pp. 155-81, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/400666.