La interpretació de la ironia literària en estudiants de secundària
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El present treball proposa un estudi qualitatiu a través d’una activitat de comprensió lectora i d’un qüestionari d’hàbits lectors a estudiants de diferents cursos –1r d’ESO, 3r d’ESO i 1r de batxillerat– del mateix centre educatiu i de tres entrevistes a docents per a observar com perceben la ironia d’un text literari els estudiants. Els resultats demostren que la capacitat d’interpretació de la ironia resulta un punt feble en les competències, relacionades amb les dimensions literàries i de comprensió lectora, dels cursos de 1r i 3r d’ESO, i mostren, en canvi, un cert domini d’aquestes competències a 1r de batxillerat. Com a conseqüència, el treball proposa algunes actuacions i orientacions didàctiques dirigides als docents per a treballar la ironia a l’aula
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Marc Galceran Vila, Mariona Casas Deseuras, L’avaluació formativa en l’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura a l’educació primària , Temps d'Educació: Núm. 59 (2020)