L’avaluació formativa en l’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura a l’educació primària

Main Article Content

Marc Galceran Vila
Mariona Casas Deseuras

L’article parteix de la necessitat de dissenyar i implementar instruments d’avaluació formativa en les composicions escrites dels alumnes d’un centre de primària. L’escola dóna moltes opor-tunitats als infants per escriure, però és necessari que els docents els ensenyin com fer-ho. Per realitzar-ho, cal intervenir en el procés d’escriptura. L’avaluació formativa és un instrument potent que provoca interacció amb el mestre i entre iguals i que es va interioritzant com a capacitat d’autoregulació. Però els docents bàsicament s’han centrat en la correcció i l’avaluació d’aspectes merament formals i aquest estudi pretén aprofundir en l’avaluació formativa de les propietats textuals discursives (adequació, coherència i cohesió), per tal de donar eines als docents i als alumnes amb l’objectiu de millorar els textos escrits. En concret, s’han creat bases d’orientació per als docents per compartir els criteris d’avaluació i graelles d’autoavaluació per a la revisió del text dels alumnes de les propietats textuals discursives abans esmentades. S'hi descriuen els processos que s’han seguit per a la implementació d’aquesta millora i es plante-gen les dificultats i els reptes d’aquesta innovació

Paraules clau
Propietats textuals, autoregulació, composició escrita, autoavaluació, avaluació formativa

Article Details

Com citar
Galceran Vila, Marc; and Casas Deseuras, Mariona. “L’avaluació formativa en l’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura a l’educació primària”. Temps d’Educació, no. 59, pp. 127-4, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/379451.

Articles més llegits del mateix autor/a