Investigació, coneixement i participació en l’acadèmia 2.0: De la torre d’ivori a la galeria dels miralls / Recherche, connaissance et participation à l’académie 2.0 : de la tour d’ivoire à la galerie des miroirs
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article explora l'impacte de l'era digital a la Universitat com a institució i en la vida laboral dels professionals acadèmics que hi treballen. Partint de la investigació existent, pretenem analitzar la naturalesa de la web participativa, el paisatge canviant que les TIC dibuixen al voltant de la creació del coneixement, les necessitats que el nou moment tecnològic i social plantegen a la investigació, així com els trets bàsics que aquest nou entorn tecnosocial dibuixa en els models emergents acadèmics que apareixen en els nostres dies. Proposem un model pràctic d'investigació enriquida amb tecnologia al que subjau un model ètic professional que es presenta com a alternativa en un temps de tensions i contradiccions en l'acadèmia. L'acadèmic digital.
_____________________________________________________________________
Cet article explore l’impact de l’ère digitale à l’Université comme institution et dans la vie professionnelle des enseignants qui y travaillent. En partant de la recherche existante, nous prétendons analyser la nature de la web participative, du paysage changeant que les TIC dessinent autour de la création de la connaissance, les nécessités que le nouveau moment technologique et social pose à la recherche, ainsi que les traits de base que ce nouvel environnement techno-social dessine dans les modèles académiques qui émergent de nos jours. Nous proposons un modèle pratique de recherche enrichie de technologie auquel est associé un modèle d’éthique professionnelle qui se présente comme une alternative dans une époque de tensions et de contradictions dans l’académie. L’académique digitale.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).