L'aprenentatge en xarxa: interpretacions i conseqüències pedagògiques / L’apprentissage en réseau : interprétations et conséquences pédagogiques
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’aprenentatge en xarxa és el tipus d’aprenentatge que es produeix com a resultat de la interacció i la comunicació que permeten les tecnologies de la informació i la comunicació. Aquesta concepció tan genèrica té molts matisos i interpretacions. En alguns casos, la base de l’aprenentatge és la connexió entre la informació, els recursos i les persones. Per a altres autors, l’aspecte més important és la connexió dels grups socials, mentre que alguns enfocaments consideren que el més important és treballar en el desenvolupament dels dissenys tecnològics per afavorir la personalització de l'aprenentatge en xarxa. L’objectiu d’aquest article és analitzar aquestes diferents aproximacions teòriques sobre l’aprenentatge a partir del desenvolupament d’Internet i que tenen com a element comú considerar la xarxa com l’espai i el context facilitador de l’aprenentatge.
______________________________________________________________________
L’apprentissage en réseau est le type d’apprentissage qui se produit comme résultat de l’interaction et de la communication que permettent les technologies de l’information et de la communication. Cette conception si générique a de nombreuses nuances et interprétations. Dans certains cas, en effet, c’est la connexion entre l’information, les ressources et les individus qui est la base de l’apprentissage. Pour d’autres auteurs, l’aspect le plus important est la connexion des groupes sociaux, alors que certaines perspectives considèrent que le plus important est de travailler au développement des conceptions technologiques pour favoriser la personnalisation de l’apprentissage en réseau. L’objectif de cet article est d’analyser ces différentes approches théoriques sur l’apprentissage à partir du développement d’Internet, qui ont comme élément commun de considérer le réseau comme l’espace et le contexte facilitateur de l’apprentissage.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Begoña Gros Salvat, Les xarxes i el desenvolupament professional dels docents , Temps d'Educació: 2006: Núm.: 30
- Begoña Gros Salvat, Del bucle a la incertesa: l'evolució de la mirada cibernètica a la pedagogia , Temps d'Educació: 2000: Núm.: 24
- Begoña Gros Salvat, La intel·ligència artificial i la seva aplicació en l'ensenyament , Temps d'Educació: 1991: Núm.: 5
- Begoña Gros Salvat, Internet i el món universitari , Temps d'Educació: 1996: Núm.: 16
- María Teresa Anguera Argilaga, Begoña Gros Salvat, Montserrat Sebastià i Miq, Presentació , Temps d'Educació: 2001: Núm.: 25
- Begoña Gros Salvat, L'educació i l'aprenentatge en la societat-xarxa: de la metàfora del contenidor a la metàfora de la connexió , Temps d'Educació: 2015: Núm.: 49
- Miguel Ángel Aguareles Anoro, Begoña Gros Salvat, Presentació , Temps d'Educació: 1996: Núm.: 16