L'aprenentatge en xarxa: interpretacions i conseqüències pedagògiques / L’apprentissage en réseau : interprétations et conséquences pédagogiques

Main Article Content

Begoña Gros Salvat

L’aprenentatge en xarxa és el tipus d’aprenentatge que es produeix com a resultat de la interacció i la comunicació que permeten les tecnologies de la informació i la comunicació. Aquesta concepció tan genèrica té molts matisos i interpretacions. En alguns casos, la base de l’aprenentatge és la connexió entre la informació, els recursos i les persones. Per a altres autors, l’aspecte més important és la connexió dels grups socials, mentre que alguns enfocaments consideren que el més important és treballar en el desenvolupament dels dissenys tecnològics per afavorir la personalització de l'aprenentatge en xarxa. L’objectiu d’aquest article és analitzar aquestes diferents aproximacions teòriques sobre l’aprenentatge a partir del desenvolupament d’Internet i que tenen com a element comú considerar la xarxa com l’espai i el context facilitador de l’aprenentatge.

______________________________________________________________________

L’apprentissage en réseau est le type d’apprentissage qui se produit comme résultat de l’interaction et de la communication que permettent les technologies de l’information et de la communication. Cette conception si générique a de nombreuses nuances et interprétations. Dans certains cas, en effet, c’est la connexion entre l’information, les ressources et les individus qui est la base de l’apprentissage. Pour d’autres auteurs, l’aspect le plus important est la connexion des groupes sociaux, alors que certaines perspectives considèrent que le plus important est de travailler au développement des conceptions technologiques pour favoriser la personnalisation de l’apprentissage en réseau. L’objectif de cet article est d’analyser ces différentes approches théoriques sur l’apprentissage à partir du développement d’Internet, qui ont comme élément commun de considérer le réseau comme l’espace et le contexte facilitateur de l’apprentissage.

Paraules clau
aprenentatge en xarxa, connectivisme, teories de l’aprenentatge, metàfores de l’aprenentatge / Apprentissage en réseau, connections, théories de l’apprentissage, métaphores de l’apprentissage

Article Details

Com citar
Gros Salvat, Begoña. “L’aprenentatge en xarxa: interpretacions i conseqüències pedagògiques / L’apprentissage en réseau : interprétations et conséquences pédagogiques”. Temps d’Educació, no. 49, pp. 9-21, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/303520.