Per què sóc, penso i actuo així (pedagògicament)? Influències que han marcat un camí cap a la identitat professional

Main Article Content

Francesc Imbernón
En aquest article es pretén esbrinar quines són les influències que han portar l’autor a desenvolupar un pensament pedagògic, tant teòricament com pràcticament. Des dels inicis com a mestre fins a la pràctica de l’ensenyament a la universitat. Les lectures, la relació amb els companys i amb el context, així com els esdeveniments de la pròpia vida han dut l’autor a desenvolupar una manera de pensar, sentir i actuar en el camp de l’educació. L’article descriu aquest recorregut vital
____________________________________________________

Dans cet article, nous prétendons déterminer les influences qui ont mené l’auteur à développer une pensée pédagogique, tant théorique que pratique, depuis ses débuts en tant qu’instituteur jusqu’à sa pratique de l’enseignement à l’Université. Les lectures, la relation avec les collègues et avec le contexte, ainsi que les événements de la vie propre ont mené l’auteur à développer une manière de penser, de sentir et d’agir dans le domaine de l’éducation. L’article décrit ce parcours vital.

Paraules clau:

vivència, influències pedagògiques, relat, autobiografia, història de vida, identitat professional, pedagogia / vie, influences pédagogiques, récit, autobiographie, histoire de vie, identité professionnelle, pédagogie

Article Details

Com citar
Imbernón, Francesc. “Per què sóc, penso i actuo així (pedagògicament)? Influències que han marcat un camí cap a la identitat professional”. Temps d’Educació, no. 43, pp. 221-30, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/264085.