Per què sóc, penso i actuo així (pedagògicament)? Influències que han marcat un camí cap a la identitat professional
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Francesc Imbernón
En aquest article es pretén esbrinar quines són les influències que han portar l’autor a desenvolupar un pensament pedagògic, tant teòricament com pràcticament. Des dels inicis com a mestre fins a la pràctica de l’ensenyament a la universitat. Les lectures, la relació amb els companys i amb el context, així com els esdeveniments de la pròpia vida han dut l’autor a desenvolupar una manera de pensar, sentir i actuar en el camp de l’educació. L’article descriu aquest recorregut vital
____________________________________________________
Dans cet article, nous prétendons déterminer les influences qui ont mené l’auteur à développer une pensée pédagogique, tant théorique que pratique, depuis ses débuts en tant qu’instituteur jusqu’à sa pratique de l’enseignement à l’Université. Les lectures, la relation avec les collègues et avec le contexte, ainsi que les événements de la vie propre ont mené l’auteur à développer une manière de penser, de sentir et d’agir dans le domaine de l’éducation. L’article décrit ce parcours vital.
____________________________________________________
Dans cet article, nous prétendons déterminer les influences qui ont mené l’auteur à développer une pensée pédagogique, tant théorique que pratique, depuis ses débuts en tant qu’instituteur jusqu’à sa pratique de l’enseignement à l’Université. Les lectures, la relation avec les collègues et avec le contexte, ainsi que les événements de la vie propre ont mené l’auteur à développer une manière de penser, de sentir et d’agir dans le domaine de l’éducation. L’article décrit ce parcours vital.
Paraules clau:
vivència, influències pedagògiques, relat, autobiografia, història de vida, identitat professional, pedagogia / vie, influences pédagogiques, récit, autobiographie, histoire de vie, identité professionnelle, pédagogie
Article Details
Com citar
Imbernón, Francesc. “Per què sóc, penso i actuo així (pedagògicament)? Influències que han marcat un camí cap a la identitat professional”. Temps d’Educació, no. 43, pp. 221-30, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/264085.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Francesc Imbernón, Assessorar o dirigir. El paper de l'assessor col·laboratiu en una formació permanent centrada en el professorat i en el context , Temps d'Educació: 2006: Núm.: 30
- Francesc Imbernón, La innovació docent abans i en l’Espai Europeu d’Educació Superior. Què hi ha de nou? , Temps d'Educació: 2010: Núm.: 38
- Francesc Imbernón, La investigació-acció, la formació i el desenvolupament professional del professorat. Superar l'hiatus entre la teoria i la pràctica , Temps d'Educació: 1994: Núm.: 11
- Virgínia Ferrer Cerveró, Àngel Forner, Francesc Imbernón, Thomas S. Popkewitz, Conversa amb Thomas S. Popkewitz. Els ensenyants i la reforma de la formació del professorat als EUA: professionalització i poder , Temps d'Educació: 1994: Núm.: 11
- Francesc Imbernón, Unes reflexions de presentació , Temps d'Educació: 1995: Núm.: 14
- Àngel Font, Francesc Imbernón, Anàlisi de necessitats i planificació de la formació a l'empresa , Temps d'Educació: 1991: Núm.: 5
- Francesc Imbernón, Reforma educativa i formació del professorat , Temps d'Educació: 1989: Núm.: 1