Industrial Technology in the University Entrance Tests at Catalonia Analysis of the content and temporal evolution of the results
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Rosa Pàmies Vilà
Lluïsa Jordi Nebot
Joan Puig Ortiz
University Entrance Tests (UET) are a common mechanism for managing the entry of students into the university world. This paper focuses on Industrial Technology at Catalan UET, a subject that can be taken in the last two courses of high school education in the scientific-technological modality. This paper analyses the subject exam content and the test evolution in the period 2010-2022. The work also shows the effect of different legislation on the number of students taking the exam and the evolution of their grades.
Article Details
How to Cite
Pàmies Vilà, Rosa et al. “Industrial Technology in the University Entrance Tests at Catalonia: Analysis of the content and temporal evolution of the results”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 6, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/416069.
Rights
(c) Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2023
Most read articles by the same author(s)
- Lluïsa Jordi Nebot, Joan Puig-Ortiz, Salvador Cardona Foix, Joaquim M. Veciana Fontanet, REALITAT TANGIBLE O REALITAT VIRTUAL? TECNOLOGIA TANGIBLE O TECNOLOGIA VIRTUAL? , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 2 (2014)
- Pau Català Calderón, Lluïsa Jordi Nebot, Joaquim Maria Veciana Fontanet, Rosa Pàmies-Vilà, SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS. A LOOK FROM THE MECHANICAL ENGINEERING , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 6 (2023): CIDUI23