MODIFICAR HÀBITS ARTICULATORIS A LA UNIVERSITAT? Algunes reflexions al voltant de l’ús de les guies de pronunciació del català
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Josefina Carrera-Sabaté
Universitat de Barcelona
Imma Creus Belet
Universitat de Lleida
Ana M. Fernández Planas
Universitat de Barcelona
Enric Blanco Piñol
Universitat de Barcelona
The University of Barcelona's FONCAT Pedagogical Innovation Group has been working on the creation of a web site ("Catalan Pronunication Guide") for speakers who need guidelines for correctly pronouncing some sounds in Catalan. In this paper we present some initial data on the functionality of this web site, which comes from the use made of it by a small group of students in an oral expression course.
Keywords
catalanpronunciation, ICT, teaching innovation in phonetics, teaching Catalan pronunciation to non-Catalan speakers
Article Details
How to Cite
Carrera-Sabaté, Josefina et al. “MODIFICAR HÀBITS ARTICULATORIS A LA UNIVERSITAT? Algunes reflexions al voltant de l’ús de les guies de pronunciació del català”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 2, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/368756.
Most read articles by the same author(s)
- Josefina Carrera-Sabaté, Esteve Valls Alecha, Laia Royo Casals, M.Rosa Lloret-Romañach, Millorar la pronúncia del català en graus de Mestre i de Comunicació: una acció d'innovació docent mitjançant el web Guies de pronunciació del català , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016
- Josefina Carrera-Sabaté, Patricia Garcia Lopez, Clàudia Aguadé Cols, Joan Borràs-Comes, Cos i pronúncia: un tàndem imprescindible? , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 6 (2023): CIDUI23