Creación de problemas mediante un proceso guiado de cuatro etapas Una propuesta para profesores de matemática en formación
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Lorena Salazar Solórzano
Universidad de Costa Rica
This article reports the results of a study in which 4 strategic phases to develop the competence in creating problems in future mathematics teachers were implemented: analysis of statements, variation of problems, inventing own problems, peer review and improvement of the problems created. Two classroom experiences give evidence that this process, together with the didactic reflection at each stage, results in an improvement in inventing new problems.
Keywords:
Posing problems, mathematics teachers, initial training, Mathematics education
Article Details
How to Cite
Salazar Solórzano, Lorena. “Creación de problemas mediante un proceso guiado de cuatro etapas: Una propuesta para profesores de matemática en formación”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 3, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/367119.
Most read articles by the same author(s)
- Lorena Salazar Solórzano, Induciendo a la formulación de preguntas como producto de conexiones intramatemáticas , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016
- Lorena Salazar Solórzano, Lorena Salazar Solórzano, CREACIÓN DE PROBLEMAS COMO RECURSO DIDACTICO EN CURSOS DE MATEMATICA FORMAL DIRIGIDOS A FUTUROS PROFESORES DE MATEMÁTICA DE SECUNDARIA , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 2 (2014)