L'aula invertida i l'aprenentatge en equip: dues metodologies per estimular l'alumnat repetidor
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Gemma Abío
Manuela Alcañiz
Marta Gómez-Puig
Glòria Rubert
Mònica (Serrano Gutiérrez) Serrano
Alexandrina Petrova Stoyanova
Montserrat Vilalta-Bufí
Aquest article proposa l'ús de l'aula invertida i l'aprenentatge en equip per millorar les actituds d'aprenentatge de l'alumnat en els Grups d'Intensificació d'Estudis (GIE) a la Universitat de Barcelona. El GIE està dissenyat per a aquell alumnat que repeteix una assignatura en algun dels graus impartits a la Facultat d'Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona. Hem implementat dues metodologies en tres GIE impartits per la secció de Teoria Econòmica del Departament d'Economia de la Universitat de Barcelona. Els resultats obtinguts en els anys acadèmics 2013-2014 i 2014-15 revelen millores significatives en el rendiment dels estudiants que van seguir aquestes metodologies.
Paraules clau
Innovació docent, Aula invertida, Aprenentatge en equip
Article Details
Com citar
Abío, Gemma et al. “L’aula invertida i l’aprenentatge en equip: dues metodologies per estimular l’alumnat repetidor”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 9, pp. 1-15, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/318124.
Drets
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista accepta les condicions següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència de reconeixement 4.0 Espanya de Creative Commons, la qual permet compartir, distribuir, reproduir i la comunicació pública, sempre que se’n reconegui l’autoria i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Manuela Alcañiz, Lluís Bermúdez, Sandra García Martínez, Jordi López-Tamayo, Factors socioacadèmics associats a la taxa d'abandonament en el Grau d'Estadística , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 10 (2018)
- Manuela Alcañiz, Óscar Clavería González, Salvador Torra Porras, Posicionament multivariant de les expectatives d'estudiants graduats, professors i empresaris mitjançant components principals categòrics , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 8 (2016)
- Carme Riera Prunera, Manuela Alcañiz, Helena Chuliá, Maria Pujol-Jover, Graduats i competències: analitzant la bretxa entre universitat i empresa , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 14 (2022)