Avenços i desafiaments de la institucionalització de l’aprenentatge servei a la Universitat Catòlica de la Santíssima Concepció de Xile
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest treball té per objectiu realizar una anàlisi dels avenços en l’adopció de l’aprenentatge servei a la Universidad Católica de la Santísima Concepción per donar a conèixer el seu nivell d’institucionalització i com s’ha implementat. La metodologia va incloure l’aplicació de la rúbrica d’institucionalització proposada per Furco i la rúbrica d’avaluació dels projectes d’aprenentatge servei elaborada pel GREM de la Universitat de Barcelona. La població enquestada va incloure membres de la Comisió d’Aprenentatge Servei institucional, docents que han aplicat la metodologia d’aprenentatge servei, estudiants i socis comunitaris. A més, s’han realitzat dos grups focals per a complementar la informació obtinguda. En la mesura que es consolida l’aprenentatge servei s’espera incorporar mecanismes de monitoreig dels avenços de la seva institucionalització i avaluació de la qualitat i impacte dels projectes desenvolupats, tant en la formació dels estudiants com en les comunitats beneficiades.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Patricio Cea Echeverría , Marcia Muñoz , 2024
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència Creative Commons Reconeixement 4.0 la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Patricio Cea Echeverría, Felipe González Monsalve, Marcia Muñoz Venegas, Aprendizaje servicio en Ingeniería Civil de la UCSC: Experiencia del curso de topografía , RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio: Núm. 1 (2015)
- Patricio Alonso Cea, Marcia Muñoz, María Bull, Claudio Oyarzo, Frank Sanhueza, Aprendizaje servicio aplicado a la gestión de desastres en establecimientos educacionales municipales , RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio: Núm. 3 (2017)