Avenços i desafiaments de la institucionalització de l’aprenentatge servei a la Universitat Catòlica de la Santíssima Concepció de Xile

Main Article Content

Patricio Cea Echeverría
Marcia Muñoz

Aquest treball té per objectiu realizar una anàlisi dels avenços en l’adopció de l’aprenentatge servei a la Universidad Católica de la Santísima Concepción per donar a conèixer el seu nivell d’institucionalització i com s’ha implementat. La metodologia va incloure l’aplicació de la rúbrica d’institucionalització proposada per Furco i la rúbrica d’avaluació dels projectes d’aprenentatge servei elaborada pel GREM de la Universitat de Barcelona. La població enquestada va incloure membres de la Comisió d’Aprenentatge Servei institucional, docents que han aplicat la metodologia d’aprenentatge servei, estudiants i socis comunitaris. A més, s’han realitzat dos grups focals per a complementar la informació obtinguda. En la mesura que es consolida l’aprenentatge servei s’espera incorporar mecanismes de monitoreig dels avenços de la seva institucionalització i avaluació de la qualitat i impacte dels projectes desenvolupats, tant en la formació dels estudiants com en les comunitats beneficiades.

Paraules clau
aprenentatge servei, avaluació, institucionalització, projecte

Article Details

Com citar
Cea Echeverría , Patricio; and Muñoz , Marcia. “Avenços i desafiaments de la institucionalització de l’aprenentatge servei a la Universitat Catòlica de la Santíssima Concepció de Xile”. RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, no. 17, doi:10.1344/RIDAS2024.17.5.