Implementació d’estratègies per a la pràctica reflexiva en la formació inicial i permanent dels mestres
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Begoña Piqué-Simón
Universitat de Barcelona (UB)
La recerca formativa que es presenta a continuació s’ha dut a terme durant els cursos acadèmics 2008-2009 i 2009-2010, en l’àmbit de la formació de mestres, amb grups d’estudiants de primer i en el marc de les assignatures de Didàctica i Organització Educativa del nou grau d’Educació Infantil. Per dur-la a terme s’ha disposat de la col•laboració de mestres en actiu de l’etapa d’educació infantil de diferents escoles de Barcelona. Aquesta recerca ha facilitat la incorporació d’estratègies de pràctica reflexiva a partir de la participació directa dels estudiants en entorns d’aprenentatge propis de l’exercici docent: les aules d’educació infantil. La intervenció dels estudiants ha estat possible gràcies a l’organització i la planificació curricular de les escoles en diferents espais i ambients d’aprenentatge, que han permès un treball col•laboratiu entre mestres, estudiants i professorat. Els resultats d’aquesta recerca han estat la implementació de metodologies de formació de pràctica reflexiva (millora personal i professional), la relació entre l’ensenyament universitari i el món laboral (teoria i pràctica) i l’adquisició d’habilitats i competències dels estudiants i professionals (novells i experts), resultats que contribueixen a millorar l’acció docent a través de la participació conjunta de dos col•lectius: universitat i escola.
Paraules clau
Recerca acció - formació de mestres - pràctica reflexiva - innovació metodològica - treball col•laboratiu - universitat i escola
Article Details
Com citar
Piqué-Simón, Begoña. “Implementació d’estratègies per a la pràctica reflexiva en la formació inicial i permanent dels mestres”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 4, no. 1, pp. 25-42, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/217317.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Begoña Piqué-Simón, Montserrat Payà-Sánchez, Núria Obiols-Suari, El ser, el conèixer i el saber fer: les competències del formador/a des de la modalitat formativa de les «Aules Obertes a la Professionalització (AOP)» , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2013: Vol.: 6 Núm.: 1
- Núria Giné-Freixes, Begoña Piqué-Simón, Components del procés interactiu que afavoreixen la formació de l'alumnat a l'educació secundària obligatòria , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2010: Vol.: 3 Núm.: 1
- Begoña Piqué-Simón, Jazmín Bustamente, Ressenya de conferència: Simposium INNED 2. Metodologies innovadores: creant contextos d'aprenentatge significatiu. Cristina Costa. , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2012: Vol.: 5 Núm.: 2