L’impacte de la Intel·ligència Artificial Generativa en la disciplina de la comunicació
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La intel·ligència artificial (IA) ha irromput de manera radical en l’àmbit de la comunicació. Des de l’alliberament del codi del programa de text a imatge Stable Diffusion, de Stability. ai, i la popularització d’altres programes similars com Dall-e d’OpenAI, o de MidJourney, fins el desenvolupament d’eines d’edició com Runway, de creació de sons com Harmonai, o de creació de textos i diàleg, com GPT-3/4, i la seva forma més popular, ChatGPT, el món de la comunicació ha experimentat una intensa sacsejada, tant a nivell acadèmic com a nivell professional. Són molts els debats oberts al voltant de com la IA impactarà en el futur de la creació i producció audiovisual. Aquest monogràfic d’articles breus té com a objectiu reunir treballs emergents d’investigadors de la comunicació que tractin el debat sobre com la IA està transformant tots els aspectes de la creació de continguts digitals.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
(c) Frederic Guerrero-Solé, Coloma Ballester, 2023
Drets d'autor
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
Frederic Guerrero-Solé, Universitat Pompeu Fabra
Frederic Guerrero-Solé. És catedràtic de teories de la comunicació de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, Guerrero-Solé és físic teòric i filòleg eslau per la Universitat de Barcelona i doctor en comunicació per la UPF. És professor i investigador del Grup de Recerca en Comunicació Audiovisual (UNICA), al Departament de Comunicació de la UPF. Els àmbits en què exerceix la docència són la sociologia de la comunicació, la comunicació intercultural i els mètodes quantitatius. Pel que fa a la investigació, les línies d’interès se centren en la sociologia de la comunicació, els efectes dels mitjans, les xarxes socials i la intel·ligència artificial.
Coloma Ballester, Universitat Pompeu Fabra
Coloma Ballester. És catedràtica de matemàtica aplicada en el Departament de Tecnologies de la Informació i la Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, on coordina el Grup d’Anàlisi de Visió Multimodal Intel·ligent (anteriorment, Tractament d’Imatges i Visió per Computador). La seva investigació s’ha dedicat al desenvolupament de models i algorismes per al processament d’imatges i visió artificial i la seva anàlisi matemàtica. Actualment està interessada en estratègies tant basades en models com basades en dades per a l’anàlisi i comprensió automàtica del contingut visual, que de vegades involucra modalitats més enllà de la visió, com el llenguatge natural i l’àudio. Ella i els seus col·laboradors desenvolupen enfocaments d’aprenentatge profund basats en models, algorismes i tecnologies digitals innovadores per abordar problemes i aplicacions del món real, juntament amb la seva anàlisi teòrica.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Frederic Guerrero-Solé, Olivier Philippe, La toxicidad de la política española en Twitter durante la pandemia de la COVID-19 , Hipertext.net: Núm. 21 (2020): COVID-19 i comunicació
- Frederic Guerrero-Solé, Estrategias Comunicativas Multidimensionales: El caso de la conmemoración mediática de la Victoria en Rusia , Hipertext.net: Núm. 10 (2012)