Identification and characterization of the environment conceptions of a group of environmental education professionals
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Genina Calafell Subirà
Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals. UAB
Josep Bonil Gargallo
The research presents the identification and characterization of the environment conceptions of a group of environmental education professionals. The theoretical frame of reference of the article is the currents of environmental education proposed by L. Sauvé (2004, 2010). The conception of environment of each individual is an indicator of the way each person guides his educative action. The methodological approach is qualitative, providing a descriptive and interpretative study. The results of allow to identify patterns of environmental education professionals according to their conceptions about the environment, and also allow to characterize these conceptions depending on the grade of complexity they reflect.
Keywords
environment conception, grade of complexity, environmental education, constructivism, teachers
Article Details
How to Cite
Calafell Subirà, Genina; and Bonil Gargallo, Josep. “Identification and characterization of the environment conceptions of a group of environmental education professionals”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 205-2, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287566.
Author Biography
Josep Bonil Gargallo
Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals. UABMost read articles by the same author(s)
- Genina Calafell Subirà, Neus Banqué Martinez, Characterizing the conceptions of Complexity of a group of environmental education researchers , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 No. 1 (2017)
- Genina Calafell Subirá, Neus Banqué Martínez, La Feria de Ciencias, una oportunidad para ambientalizar una asignatura de la formación inicial de maestros en educación infantil , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)
- Salvador Viciana Caballero, Mercè Junyent i Pubill, Genina Calafell Subirà, Análisis de un modelo formativo para avanzar en la ambientalización curricular : transferencia en diversidad de contextos , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)
- Neus Banqué Martínez, Genina Calafell Subirá, Competencias profesionales para la innovación de equipos educativos en contextos de didáctica de las ciencias: un instrumento evaluativo desde la complejidad , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)