Preconcepcions and attitudes of teachers of Teaching Schooll about incorporated sustainability competences in their teaching
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
M.Angeles Ull
Universidad de Valencia
Albert Piñero
Universidad de Valencia
M.Pilar Martínez Agut
Universidad de Valencia
Pilar Aznar Minguet
Universidad de Valencia
An empirical study has been done with a sample of teachers of Teaching School in the University of Valencia to analyze these teachers’ ideas and attitudes about introducing sustainability in their subjects. A descriptive-exploratory methodology based on a survey design was used. The objective data enable us to know the situation of teachers in relation to introducing sustainability in Early Childhood Education Teacher Degree and Primary Education Teacher Degree developing relevant competences for sustainability.
Keywords
competencies, sustainability, teachers, Early Childhood Education, Primary Education
Article Details
How to Cite
Ull, M.Angeles et al. “Preconcepcions and attitudes of teachers of Teaching Schooll about incorporated sustainability competences in their teaching”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 2, pp. 91-112, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287527.
Author Biographies
M.Angeles Ull, Universidad de Valencia
Profesora Titular de Bioquímica y Biología Molecular adscrita al Dpto. del mismo nombre de la Facultad de Ciencias Biológicas y a la ERI de Estudios de Sostenibilidad de la Universidad de Valencia.
Albert Piñero, Universidad de Valencia
Doctor en Sociología y Profesor contratado del Dpto. de Sociología y Antropología Social de la Universidad de Valencia y adscrito a la ERI de Estudios de SostenibilidadM.Pilar Martínez Agut, Universidad de Valencia
Doctora en Pedagogía y Profesora Asociada en el Dpto. de Teoría de la Educación de la Universidad de Valencia y adscrita a la ERI de Estudios de SostenibilidadPilar Aznar Minguet, Universidad de Valencia
Catedrática de Teoría de la Educación adscrita al Dpto. de Teoría de la Educación de la Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Universidad de ValenciaMost read articles by the same author(s)
- Pilar Aznar-Minguet, M.Angeles Ull, M.Pilar Martínez-Agut, Albert Piñero, Assess in order to transform: University teaching assessment through the lens of Sustainability , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 No. 1 (2017)