Avaluar per transformar: avaluació de la docència universitària sota el prisma de la sostenibilitat

Main Article Content

Pilar Aznar-Minguet
M.Angeles Ull
M.Pilar Martínez-Agut
Albert Piñero

L'objectiu principal d'aquest estudi es dirigeix a diagnosticar el nivell d'introducció de la sostenibilitat en les activitats docents i facilitar l'autoavaluació professional del professorat universitari des de criteris de sostenibilitat.

L'estudi està basat en la recerca evaluativa com a metodologia associada al paradigma sociocrític; s'analitzen els resultats de l'aplicació d'un qüestionari autodiagnòstic validat, dirigit al professorat de les àrees cientificotècniques de la Universitat de València. En el procés sistemàtic de recollida i anàlisi de la informació s'han aplicat criteris per garantir la qualitat del judici emès.

Els resultats ofereixen un diagnòstic sobre la inclusió de la sostenibilitat en la docència a les àrees de Ciències i Enginyeria, objecte de l'estudi, i poden servir com a punt de partida per iniciar un procés de canvi i transició cap a pràctiques docents que incloguin els principis, criteris i valors relacionats amb la sostenibilitat.

Paraules clau
sostenibilitat, formació universitària, qüestionari d'autoavaluació, professorat universitari

Article Details

Com citar
Aznar-Minguet, Pilar et al. “Avaluar per transformar: avaluació de la docència universitària sota el prisma de la sostenibilitat”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 1, pp. 5-27, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/319566.
Biografies de l'autor/a

Pilar Aznar-Minguet, Universidad de Valencia

Catedrática emérita del Dpto de Teoría de la Educación de la Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación

M.Angeles Ull, Universidad de Valencia

Profesora Titular de Bioquímica y Biología Molecular adscrita al Dpto. del mismo nombre de la Facultad de Ciencias Biológicas y a la ERI de Estudios de Sostenibilidad de la Universidad de Valencia, a fectos de investigación.

M.Pilar Martínez-Agut, Universidad de Valencia

Profesora Asociada del Dpto. de Teoría de la Educación de la Facultad de Filosofía y CCEE, adscrita a la ERI de Estudios de Sostenibilidad a efectos de investigación

Albert Piñero, Universidad de Valencia

Profesor jubilado del dpto de Sociología y Antropología Social y adscrito a la ERi de Estudios de Sostenibilidad a efectos de investigación