Avaluar per transformar: avaluació de la docència universitària sota el prisma de la sostenibilitat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'objectiu principal d'aquest estudi es dirigeix a diagnosticar el nivell d'introducció de la sostenibilitat en les activitats docents i facilitar l'autoavaluació professional del professorat universitari des de criteris de sostenibilitat.
L'estudi està basat en la recerca evaluativa com a metodologia associada al paradigma sociocrític; s'analitzen els resultats de l'aplicació d'un qüestionari autodiagnòstic validat, dirigit al professorat de les àrees cientificotècniques de la Universitat de València. En el procés sistemàtic de recollida i anàlisi de la informació s'han aplicat criteris per garantir la qualitat del judici emès.
Els resultats ofereixen un diagnòstic sobre la inclusió de la sostenibilitat en la docència a les àrees de Ciències i Enginyeria, objecte de l'estudi, i poden servir com a punt de partida per iniciar un procés de canvi i transició cap a pràctiques docents que incloguin els principis, criteris i valors relacionats amb la sostenibilitat.
Article Details
Pilar Aznar-Minguet, Universidad de Valencia
Catedrática emérita del Dpto de Teoría de la Educación de la Facultad de Filosofía y Ciencias de la EducaciónM.Angeles Ull, Universidad de Valencia
Profesora Titular de Bioquímica y Biología Molecular adscrita al Dpto. del mismo nombre de la Facultad de Ciencias Biológicas y a la ERI de Estudios de Sostenibilidad de la Universidad de Valencia, a fectos de investigación.M.Pilar Martínez-Agut, Universidad de Valencia
Profesora Asociada del Dpto. de Teoría de la Educación de la Facultad de Filosofía y CCEE, adscrita a la ERI de Estudios de Sostenibilidad a efectos de investigaciónAlbert Piñero, Universidad de Valencia
Profesor jubilado del dpto de Sociología y Antropología Social y adscrito a la ERi de Estudios de Sostenibilidad a efectos de investigaciónArticles més llegits del mateix autor/a
- M.Angeles Ull, Albert Piñero, M.Pilar Martínez Agut, Pilar Aznar Minguet, Preconcepcions i actituds del professorat de Magisteri davant la incorporació en la seva docència de competències per a la sostenibilitat , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 2