Diagnosis of the didactic and scientific knowledge of teachers: the case of the Panamanian education system
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Anna Marbà-Tallada
Universitat Autònoma de Barcelona
Joaquín Gairín
Universitat Autònoma de Barcelona
Marisa Talavera
Secretaría Nacional de Ciencia, Tecnología e Innovación (Senacyt)
The research presented in this paper derives from a broad study of Panamanian science teachers carried out in the context of the Plan de Evaluación de los Aprendizajes de Ciencias y Matemática. This plan stars in 2008 and was held by Secretaría Nacional de Ciencia, Tecnología e Innovación (SENACYT) from Panama. The goal was to evaluate not only the science education knowledge but also the scientific one of a Panamanian science teacher sample. The ultimate goal was to identify the weaknesses in teachers knowledge to orientate the government in the in service teacher programs.
Keywords
teachers’ evaluation, science, science education knowledge, scientific knowledge
Article Details
How to Cite
Marbà-Tallada, Anna et al. “Diagnosis of the didactic and scientific knowledge of teachers: the case of the Panamanian education system”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 31, no. 3, pp. 229-47, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/285798.
Author Biographies
Anna Marbà-Tallada, Universitat Autònoma de Barcelona
Profesora lectora. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències ExperimentalsJoaquín Gairín, Universitat Autònoma de Barcelona
Catedràtic de didàctica i organització educativa al Departament de Pedagogia AplicadaMost read articles by the same author(s)
- Isabel Pau Custodio, Conxita Márquez Bargalló, Anna Marbà-Tallada, ¿Cuál es la identidad del animal? : buscando pruebas en una novela , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)