Sobre la valoració de la competència matemàtica: claus per transitar cap a un enfocament interpretatiu

Main Article Content

Jesús Gallardo Romero
José Luis González Marí
Verónica Aurora Quintanilla Batallanos
En aquest treball discutim el problema de la interpretació de la competència matemàtica a l'aula. A fi de superar algunes de les controvèrsies que afecten a la descripció per competències del currículum de matemàtiques, ens proposem transitar cap a un enfocament interpretatiu de la competència matemàtica, en el qual cobren més protagonisme el coneixement matemàtic i la seva comprensió. Mostrem l'operativitat de la nostra proposta a través d'un exemple d'interpretació de la competència matemàtica d'una alumna de secundària involucrada en la resolució d'una tasca algebraica específica. A partir dels usos donats al coneixement matemàtic, s'aporten evidències de com emergeixen i es relacionen entre si durant el mateix episodi de resolució rastres de comprensió i elements de competència matemàtica de diferent naturalesa.
Paraules clau
competència matemàtica, comprensió en matemàtiques, interpretació, anàlisi epistemològic i fenomenològic, àlgebra escolar

Article Details

Com citar
Gallardo Romero, Jesús et al. “Sobre la valoració de la competència matemàtica: claus per transitar cap a un enfocament interpretatiu”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 319-36, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287580.
Biografia de l'autor/a

Jesús Gallardo Romero, Departamento de Didáctica de la Matemática, de las Ciencias Sociales y de las Ciencias Experimentales. Universidad de Málaga

Licenciado en Matemáticas (1997) y Doctor en Didáctica de la Matemática (2004) por la Universidad de Málaga (España).

Funcionario de carrera del Cuerpo de Profesores de Educación Secundaria, especialidad en matemáticas.

Profesor Colaborador del Departamento de Didáctica de la Matemática, de las CCSS y de las CCEE de la Universidad de Málaga