Les emocions en l'ensenyament
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Vicente Mellado Jiménez
Universidad de Extremadura
A. Belén Borrachero
Universidad de Extremadura
María Brígido
Universidad de Extremadura
Lina V. Melo
Universidad de Extremadura
M. Antonia Dávila
Universidad de Extremadura
Florentina Cañada
Universidad de Extremadura
Et al .
En la primera part de l'article, s'incideix en la importància de l'estudi de les emocions des de la didàctica de les ciències, així com en la necessitat d'establir programes d'intervenció metacognitivos i metaemocionales, tant en l'aprenentatge com en la formació del professorat, perquè alumnes i professors puguin conèixer les seves emocions, controlar-les i autorregularlas. En la segona part, ens centrem en les emocions en el coneixement didàctic del contingut del professorat de ciències, incloent alguns resultats tant del diagnòstic emocional del professorat, segons diferents variables, com del programa d'intervenció de la Universitat d'Extremadura.
Paraules clau
emocions, ensenyament de les ciències, coneixement didàctic del contingut
Article Details
Com citar
Mellado Jiménez, Vicente et al. “Les emocions en l’ensenyament”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 11-36, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287573.
Biografia de l'autor/a
Vicente Mellado Jiménez, Universidad de Extremadura
Catedrático de Didáctica de las Ciencias ExperimentalesArticles més llegits del mateix autor/a
- Jesús Antonio Gómez Ochoa de Alda, José María Marcos-Merino, Francisco Javier Méndez Gómez, Vicente Mellado Jiménez, María Rocío Esteban, Emociones académicas y aprendizaje de biología, una asociación duradera , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 37 Núm. 2 (2019)
- Bartolomé Vázquez Bernal, Roque Jiménez Pérez, Vicente Mellado Jiménez, El conocimiento didáctico del contenido (CDC) de una profesora de ciencias: reflexión y acción como facilitadores del aprendizaje , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 37 Núm. 1 (2019)
- Lina Viviana Melo Niño, Florentina Cañada Cañada, Vicente Mellado Jiménez, El conocimiento didáctico del contenido que ponen en juego tres profesores de física de bachillerato alrededor de la enseñanza del campo eléctrico , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències