Emotions in Science teaching
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Vicente Mellado Jiménez
Universidad de Extremadura
A. Belén Borrachero
Universidad de Extremadura
María Brígido
Universidad de Extremadura
Lina V. Melo
Universidad de Extremadura
M. Antonia Dávila
Universidad de Extremadura
Florentina Cañada
Universidad de Extremadura
Et al .
The first part of this communication highlights the importance of studying emotions in the context of science teaching. It also examines the need for programs of meta-emotional and metacognitive intervention in learning and teacher education that are aimed at both the future teachers’and their pupils’ gaining awareness of, and then controlling and self-regulating, their emotions. The second part focuses on the role emotions play in science teachers’ pædagogical content knowledge, with the presentation of some results concerning the University of Extremadura’s intervention program and the emotional diagnosis of teachers.
Keywords
emotions, science teaching, pedagogical content knowledge
Article Details
How to Cite
Mellado Jiménez, Vicente et al. “Emotions in Science teaching”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 11-36, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287573.
Author Biography
Vicente Mellado Jiménez, Universidad de Extremadura
Catedrático de Didáctica de las Ciencias ExperimentalesMost read articles by the same author(s)
- Jesús Antonio Gómez Ochoa de Alda, José María Marcos-Merino, Francisco Javier Méndez Gómez, Vicente Mellado Jiménez, María Rocío Esteban, Academic emotions and the learning of biology, a long-lasting association , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 37 No. 2 (2019)
- Bartolomé Vázquez Bernal, Roque Jiménez Pérez, Vicente Mellado Jiménez, Pedagogical content knowledge (PCK) of a science teacher: reflection and action as facilitators of learning , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 37 No. 1 (2019)
- Lina Viviana Melo Niño, Florentina Cañada Cañada, Vicente Mellado Jiménez, El conocimiento didáctico del contenido que ponen en juego tres profesores de física de bachillerato alrededor de la enseñanza del campo eléctrico , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències