Un modelo taxonómico de las actividades de enseñanza de la ciencia como instrumento de formalización del metalenguaje del diseño didáctico
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Manuel Navarro Pastor
In this paper it is proposed a formalization of the lexicon used in the description of science teaching activities. It consists of a taxonomic model that intends to differentiate and integrate coherently the set of all of these activities and enable the categorisation of any specific proposal. For the purposes of evaluation and illustration the model is applied to a number of designs. If the model’s functionality to represent the set of all science teaching activities is con! rmed it should facilitate communication between specialists as well as the development of a didactics theory. For convenience, a glossary is included.
Article Details
Com citar
Navarro Pastor, Manuel. “Un modelo taxonómico de las actividades de enseñanza de la ciencia como instrumento de formalización del metalenguaje del diseño didáctico”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 27, no. 2, pp. 209-22, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/132238.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Manuel Navarro Pastor, El mapa evolutiu de les estacions de l'any , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 3
- Manuel Navarro Pastor, Enseñanza y aprendizaje de astronomía diurna en primaria mediante «secuencias problematizadas» basadas en «mapas evolutivos» , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 2