La realització de formació contínua des de la perspectiva de l’organització d’aprenentatge

Main Article Content

Alfonso Jesús Gil López
Domingo José Gallego Gil
Les organitzacions d’aprenentatge desenvolupen una cultura que facilita l’adquisició de coneixements a tots els seus membres. Un mitjà significatiu d’aprenentatge en aquestes organitzacions és el desenvolupament de formació contínua. A més, la realització de formació contribueix a garantir l’assimilació de conceptes nous al llarg de tota la vida. En el present treball, estudiem les hores d’instrucció anuals que duen a terme els empleats del sector vinícola del Rioja. Ho fem basant-nos en la informació que faciliten les empreses del sector i la que assenyalen els seus treballadors. La tècnica de recollida de dades ha estat l’enquesta. Es realitzen dos tipus de qüestionaris, l’un va destinat als directius i l’altre, als treballadors. A més, es duen a terme dos tipus d’estudis, una anàlisi descriptiva i un contrast d’hipòtesis. L’anàlisi descriptiva assenyala que els empleats del sector realitzen un elevat nombre d’hores de formació, superior a la mitjana nacional. El contrast d’hipòtesis mostra que les funcions que realitzen els empleats al celler i el seu nivell d’educació són les variables que mostren unes diferències més significatives.
Paraules clau
formació contínua, organització que aprèn, aprenentatge organitzacional, aprenentatge al llarg de la vida, cultura d’aprenentatge

Article Details

Com citar
Gil López, Alfonso Jesús; and Gallego Gil, Domingo José. “La realització de formació contínua des de la perspectiva de l’organització d’aprenentatge”. Educar, vol.VOL 52, no. 1, pp. 107-26, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/302860.
Biografies de l'autor/a

Alfonso Jesús Gil López, Universidad de La Rioja

Departamento de Economía y Empresa. Profesor Asociado

Domingo José Gallego Gil, Universidad Nacional de Educación a Distancia

Departamento de Didáctica, Organización Escolar y Didácticas Especiales.