Avaluació de l’ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de Disseny Gràfic: cap a un dispositiu de diagnòstic

Main Article Content

Lluc Massaguer Busqueta
José Tejada Fernández
L’anàlisi de l’ajust entre els estudis realitzats i l’ocupació del diplomat permet conèixer fins a quin punt l’àmbit professional demana les competències assolides. En aquest marc ens plantegem com a objectiu verificar la correspondència entre les competències del pla d’estudis de Disseny Gràfic i les necessitats competencials de la professió. La investigació ha seguit bàsicament el mètode Delphi modificat i ha realitzat dues rondes d’aplicació successives. La mostra la constitueixen diplomats (n = 26), professionals ocupadors (n = 19) i acadèmics (n = 19). El qüestionari i la reunió de grup són els instruments dissenyats i validats ad hoc, a més, també ha integrat les competències transversals i específiques del perfil professional. Les conclusions apunten a un alt consens, en particular entre titulats i ocupadors, respecte de quines competències són necessàries per formar els dissenyadors. A més, s’ha pogut verificar la necessitat d’establir un dispositiu de diagnòstic per ajustar les competències acadèmiques a les competències professionals.

Article Details

Com citar
Massaguer Busqueta, Lluc; and Tejada Fernández, José. “Avaluació de l’ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de Disseny Gràfic: cap a un dispositiu de diagnòstic”. Educar, vol.VOL 57, no. 1, pp. 15-34, doi:10.5565/rev/educar.1156.

Articles més llegits del mateix autor/a