Avaluació de l’ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de Disseny Gràfic: cap a un dispositiu de diagnòstic
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Lluc Massaguer Busqueta
EINA. Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
José Tejada Fernández
Universitat Autònoma de Barcelona
L’anàlisi de l’ajust entre els estudis realitzats i l’ocupació del diplomat permet conèixer fins a quin punt l’àmbit professional demana les competències assolides. En aquest marc ens plantegem com a objectiu verificar la correspondència entre les competències del pla d’estudis de Disseny Gràfic i les necessitats competencials de la professió. La investigació ha seguit bàsicament el mètode Delphi modificat i ha realitzat dues rondes d’aplicació successives. La mostra la constitueixen diplomats (n = 26), professionals ocupadors (n = 19) i acadèmics (n = 19). El qüestionari i la reunió de grup són els instruments dissenyats i validats ad hoc, a més, també ha integrat les competències transversals i específiques del perfil professional. Les conclusions apunten a un alt consens, en particular entre titulats i ocupadors, respecte de quines competències són necessàries per formar els dissenyadors. A més, s’ha pogut verificar la necessitat d’establir un dispositiu de diagnòstic per ajustar les competències acadèmiques a les competències professionals.
Article Details
Com citar
Massaguer Busqueta, Lluc; and Tejada Fernández, José. “Avaluació de l’ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de Disseny Gràfic: cap a un dispositiu de diagnòstic”. Educar, vol.VOL 57, no. 1, pp. 15-34, doi:10.5565/rev/educar.1156.
Articles més llegits del mateix autor/a
- José Tejada Fernández, La formación de formadores. Apuntes para una propuesta de plan de formación , Educar: 2002: Núm.: 30 Formación permanente del profesorado
- José Tejada Fernández, El papel del profesor en la innovación educativa. Algunas implicaciones sobre la práctica innovadora , Educar: 1995: Núm.: 19 Innovació educativa
- María Magdalena Ku Mota, José Tejada Fernández, Detecció de necessitats de formació del professorat dels instituts tecnològics de Quintana Roo, Mèxic, basades en competències professionals , Educar: Vol. 51 Núm. 2 (2015): Formació en alternança a l’Educació Superior: Perspectives i experiències
- José Tejada Fernández, Adalberto Ferrández Arenaz, Carmen Ruiz Bueno, La planificación de los formadores de formación profesional y ocupacional , Educar: 1996: Núm.: 20 La funció docent a la formació professional i ocupacional
- Fortino Sosa Treviño, José Tejada Fernández, Las teorías implícitas en la formación ocupacional y profesional , Educar: 1996: Núm.: 20 La funció docent a la formació professional i ocupacional
- José Tejada Fernández, Saturnino de la Torre, La innovació als centres educatius de Catalunya , Educar: 1995: Núm.: 19 Innovació educativa
- Antonio Navío Gámez, José Tejada Fernández, Presentació / Presentación , Educar: 2006: Núm.: 38 Línies de recerca en la formació per al treball
- José Tejada Fernández, Jordi Lluís Coiduras Rodríguez, Presentació , Educar: Vol. 51 Núm. 2 (2015): Formació en alternança a l’Educació Superior: Perspectives i experiències
- José Tejada Fernández, Presentación , Educar: 1995: Núm.: 19 Innovació educativa