La qüestió de la formació docent en els projectes 1 a 1: El cas de les "Escoles d'innovació". Programa "Connectar igualtat", República d’Argentina
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Silvina Carmen Casablancas
FLACSO-Argentina
Universidad Nacional de Moreno (UNM)
Aquest article narra l'experiència d'un projecte pilot de formació docent en servei en el marc del model denominat 1 a 1 durant l'any 2011, que vincula un ordinador per a cada estudiant d'escoles secundàries públiques a la República d'Argentina.
Es planteja que la formació i acompanyament dels docents en la implementació del model 1 a 1 ha de ser entesa com a formació en servei i de caràcter institucional, donada la importància de considerar l'escola com un cas en sí mateix, encara que obeeixi a polítiques públiques generals a totes les escoles secundàries. Van sorgir d'aquesta experiència alguns trets a considerar: la importància de l'equip directiu, la validació de les xarxes socials en quant a nous formats comunicatius, els estudiants com a propis agents del canvi en les pràctiques a les aules, i el rol de l'emoció en les innovacions d'aquest tipus, on canvien els perfils identitaris tradicionals de la comunitat educativa.
Es planteja que la formació i acompanyament dels docents en la implementació del model 1 a 1 ha de ser entesa com a formació en servei i de caràcter institucional, donada la importància de considerar l'escola com un cas en sí mateix, encara que obeeixi a polítiques públiques generals a totes les escoles secundàries. Van sorgir d'aquesta experiència alguns trets a considerar: la importància de l'equip directiu, la validació de les xarxes socials en quant a nous formats comunicatius, els estudiants com a propis agents del canvi en les pràctiques a les aules, i el rol de l'emoció en les innovacions d'aquest tipus, on canvien els perfils identitaris tradicionals de la comunitat educativa.
Paraules clau
formació permanent del professorat, tecnologies educatives, innovació educativa, model 1 a 1
Article Details
Com citar
Casablancas, Silvina Carmen. “La qüestió de la formació docent en els projectes 1 a 1: El cas de les "Escoles d’innovació". Programa ‘Connectar igualtat’, República d’Argentina”. Educar, vol.VOL 50, no. 1, pp. 103-20, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287070.
Biografia de l'autor/a