Metodologies docents. Motivació i aprenentatge percebuts pels estudiants universitaris

Main Article Content

Dolors Cañabate Ortíz
Maria Aymerich Andreu
Margarida Falgàs Isern
Eugenia Gras Pérez

La renovació metodològica en els estudis superiors és un dels reptes pendents que té la formació a Espanya. El present article analitza les metodologies docents més utilitzades en el context universitari (classe magistral, anàlisi de casos, aprenentatge basat en problemes, aprenentatge basat en projectes, aprenentatge cooperatiu i aprenentatge realista i reflexiu); la motivació dels estudiants respecte a aquestes metodologies, i la percepció que en tenen considerant les possibilitats d’aprenentatge que ofereixen. Hi participen 207 estudiants de l’últim curs de Magisteri i Psicologia. Les dades es recullen mitjançant un qüestionari autoadministrat i anònim. Els resultats indiquen que la classe magistral continua sent la metodologia més utilitzada en tots dos estudis (Psicologia i Magisteri). La motivació dels estudiants per les metodologies varia segons la carrera cursada, encara que consideren que totes són útils per facilitar l’aprenentatge. Existeixen coincidències, independentment dels estudis cursats, en relació amb les metodologies que es consideren útils per desenvolupar habilitats comunicatives i maduresa personal, mentre que hi ha valoracions diferents respecte a quines són les metodologies que faciliten el desenvolupament de competències professionals i intel·lectuals.

Paraules clau
metodologies docents, Magisteri i Psicologia, motivació dels estudiants, competències professionals i intel·lectuals

Article Details

Com citar
Cañabate Ortíz, Dolors et al. “Metodologies docents. Motivació i aprenentatge percebuts pels estudiants universitaris”. Educar, vol.VOL 50, no. 2, pp. 427-41, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287062.
Biografia de l'autor/a

Dolors Cañabate Ortíz, Universitat de Girona. Facultad de Educación y Psicologia. Departamento de Didácticas Específicas

Dra. Dolors Cañabate Ortiz. Universidad de Girona. Facultad de Educación y Psicología. Departamento de Didácticas Específicas. Girona . España dolors.canyabate@udg.edu Persona de contacto   Dra. Maria Aymerich Andreu. Universidad de Girona. Facultad de Educación y Psicología. Departamento de Psicología. Girona. España maria.aymerich@udg.edu   Prof. Margarida Falgàs Isern. Universidad de Girona. Facultad de Educación y Psicología. Departamento de Didácticas Específicas. Girona. España margarida.falgas@udg.edu   Dra. M. Eugenia Gras Pérez. Universidad de Girona. Facultad de Educación y Psicología. Departamento de Psicología. Girona. España eugenia.gras@udg.edu