Metodologies docents. Motivació i aprenentatge percebuts pels estudiants universitaris
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La renovació metodològica en els estudis superiors és un dels reptes pendents que té la formació a Espanya. El present article analitza les metodologies docents més utilitzades en el context universitari (classe magistral, anàlisi de casos, aprenentatge basat en problemes, aprenentatge basat en projectes, aprenentatge cooperatiu i aprenentatge realista i reflexiu); la motivació dels estudiants respecte a aquestes metodologies, i la percepció que en tenen considerant les possibilitats d’aprenentatge que ofereixen. Hi participen 207 estudiants de l’últim curs de Magisteri i Psicologia. Les dades es recullen mitjançant un qüestionari autoadministrat i anònim. Els resultats indiquen que la classe magistral continua sent la metodologia més utilitzada en tots dos estudis (Psicologia i Magisteri). La motivació dels estudiants per les metodologies varia segons la carrera cursada, encara que consideren que totes són útils per facilitar l’aprenentatge. Existeixen coincidències, independentment dels estudis cursats, en relació amb les metodologies que es consideren útils per desenvolupar habilitats comunicatives i maduresa personal, mentre que hi ha valoracions diferents respecte a quines són les metodologies que faciliten el desenvolupament de competències professionals i intel·lectuals.
Article Details
Dolors Cañabate Ortíz, Universitat de Girona. Facultad de Educación y Psicologia. Departamento de Didácticas Específicas
Dra. Dolors Cañabate Ortiz. Universidad de Girona. Facultad de Educación y Psicología. Departamento de Didácticas Específicas. Girona . España dolors.canyabate@udg.edu Persona de contacto Dra. Maria Aymerich Andreu. Universidad de Girona. Facultad de Educación y Psicología. Departamento de Psicología. Girona. España maria.aymerich@udg.edu Prof. Margarida Falgàs Isern. Universidad de Girona. Facultad de Educación y Psicología. Departamento de Didácticas Específicas. Girona. España margarida.falgas@udg.edu Dra. M. Eugenia Gras Pérez. Universidad de Girona. Facultad de Educación y Psicología. Departamento de Psicología. Girona. España eugenia.gras@udg.eduArticles més llegits del mateix autor/a
- Isabel Viscarro Tomàs, Montserrat Antón Rosera, Dolors Cañabate Ortíz, Perfil i formació dels professionals que fan la pràctica psicomotriu en l’etapa d’educació infantil. El cas de les comarques de Tarragona. , Educar: Vol. 48 Núm. 2 (2012)