Abstract
We argue that in the process of professionalization of social education there is a need to highlight the value of the production of theory by professionals. In this paper we set out to address the question of writing as a means of thinking our profession, of creating it and of contributing to the production of discourse on the contemporary questions that emerge from our own praxis in the field of social education.Keywords
References
Arendt, Hannah (1996). Entre el pasado y el futuro. Ocho ejercicios de reflexión política. Edit. Península.
Dubet, Francoise (2006). El declive de la institución. Profesiones, sujetos e individuos en la modernidad. Editorial Gedisa.
Landriscini, N. (2010). La desinserción socio-laboral: una perspectiva psicoanalítica. En Fundación Cuina Justa.
Marani, Valeria; Sodo, Juan Manuel (2010). “Acompañamiento terapéutico y trabajo social en un centro de salud”. En: Revista Cátedra Paralela, núm. 7.
Moyano, Segundo (2012). Acción educativa y funciones de los educadores sociales. Laboratori d’Educació Social. Editorial UOC.
Núñez, V. (2007). Pedagogía Social: un lugar para la educación frente a la asignación social de los destinos. Universidad de Barcelona.
Núñez, V. (2002). La educación en tiempos de incertidumbre. Las apuestas de la pedagogía social. Editorial Gedisa.
Sanabria, Ángel (2009). Hannah Arendt: crisis de la autoridad y crisis en la educación. Investigación y Postgrado, Vol. 24, núm. 2.
Rights
Copyright
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull