The Production of Theory in the Exercise of Social Education: the task of thinking
PDF (Català)
PDF (Castellano)


Google Scholar citations

How to Cite

Sánchez Alber, Cosme. “The Production of Theory in the Exercise of Social Education: the task of thinking”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 60, pp. 77-83, doi:10.34810/EducacioSocialn60id296664.


Abstract

We argue that in the process of professionalization of social education there is a need to highlight the value of the production of theory by professionals. In this paper we set out to address the question of writing as a means of thinking our profession, of creating it and of contributing to the production of discourse on the contemporary questions that emerge from our own praxis in the field of social education.

Keywords

  • professionalism
  • practice
  • social education
  • writing
https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn60id296664
PDF (Català)
PDF (Castellano)

References

Arendt, Hannah (1996). Entre el pasado y el futuro. Ocho ejercicios de reflexión política. Edit. Península.

Dubet, Francoise (2006). El declive de la institución. Profesiones, sujetos e individuos en la modernidad. Editorial Gedisa.

Landriscini, N. (2010). La desinserción socio-laboral: una perspectiva psicoanalítica. En Fundación Cuina Justa.

Marani, Valeria; Sodo, Juan Manuel (2010). “Acompañamiento terapéutico y trabajo social en un centro de salud”. En: Revista Cátedra Paralela, núm. 7.

Moyano, Segundo (2012). Acción educativa y funciones de los educadores sociales. Laboratori d’Educació Social. Editorial UOC.

Núñez, V. (2007). Pedagogía Social: un lugar para la educación frente a la asignación social de los destinos. Universidad de Barcelona.

Núñez, V. (2002). La educación en tiempos de incertidumbre. Las apuestas de la pedagogía social. Editorial Gedisa.

Sanabria, Ángel (2009). Hannah Arendt: crisis de la autoridad y crisis en la educación. Investigación y Postgrado, Vol. 24, núm. 2.