Un monstre em ve a veure
pdf
pdf (Castellano)


Citacions a Google Acadèmic

Com citar

Alanís, Emilio. “Un monstre em ve a veure: anàlisi i reflexions des de l’educació social familiar”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 75, pp. 147-64, doi:10.34810/EducacioSocialn75id362702.


Resum

En la següent reflexió es pren com a fil conductor la pel·lícula (i el llibre) Un monstre em ve a veure (Bayona, 2016), amb el motiu d'il·lustrar les intervencions i premisses sobre l'educació social familiar que se’n desprenen. Les escenes, personatges i situacions que s’esdevenen en la història permeten reflexionar i analitzar amb ull crític diverses formes d'intervenir en el treball amb famílies. Al llarg del text s'aborden diferents temàtiques pròpies de la disciplina, entre les quals destaquen la tipologia de família, patrons comunicatius, factors de risc i factors de protecció. De la mateixa manera, s'hi ofereixen propostes d'intervenció per a educadors socials. Aquest treball reuneix part de la teoria de l'educació social amb famílies en vista d'un film contemporani i ha de permetre, de la mateixa manera, aportar noves formes de comprendre la intervenció familiar, brindant un espai diferent per a la reflexió i l'anàlisi conjunta dels professionals.

Paraules clau

  • educació social familiar
  • educació social
  • intervenció amb famílies
  • família multiproblemàtica
https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn75id362702
pdf
pdf (Castellano)