Els professionals d’allò socioeducatiu com a investigadors: la creació de coneixement
PDF
PDF (Castellano)


Citacions a Google Acadèmic

Com citar

Úcar Martínez, Xavier. “Els professionals d’allò socioeducatiu com a investigadors: la creació de coneixement”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 62, pp. 11-23, doi:10.34810/EducacioSocialn62id308220.


Resum

El present article pretén fer una reflexió sobre com se genera la recerca i la creació de coneixement per part dels professionals de l’àmbit socioeducatiu. Parteix de la idea que fer front a qualsevol problema, primer, ens obliga a repensar el que ja sabem. Segon, ens porta a fer-nos preguntes noves. Tercer, ens convida a buscar informació i recursos per trobar nous enfocaments. I, finalment, ens condueix a construir les nostres pròpies respostes.
El text s’organitza al voltant de tres preguntes, a les quals mira de donar resposta:
Què fan els professionals d’allò social? Com es construeix el coneixement en l’àmbit socioeducatiu? Què vol dir que els professionals d’allò social són investigadors?

Paraules clau

  • recerca
  • coneixement
  • àmbit socioeducatiu
  • teoria
  • pràctica
https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn62id308220
PDF
PDF (Castellano)

Referències

Bengtsson, E.; Chamberlain, C.; Crimmens, D.; Stanley, J. (2008). Introducing social pedagogy into residencial child care in England. P. 1-25. Disponible en: http://goo.gl/xnIUxl

Jacquard, A. (1994). Este es el tiempo del mundo finito. Madrid. Acento.

Goofman, E. (2006). Frame Analysis. Los marcos de la experiencia. Madrid. Centro de investigaciones sociológicas.

Ortega, J.; Caride, J. A.; Úcar, X. (2013) “La Pedagogía Social en la formación-profesionalización de los educadores y las educadoras sociales, o de cuando el pasado construye futuros”. En: RES. Revista de Educación Social, núm. 17. Monográfico: “Rescatando la historia y las historias de la educa-ción social”. 31 de juliol. http://www.eduso.net/res/?b=21&c=227&n=716

Postman, N. (1999). El fin de la educación. Barcelona. Octaedro.

Sennett, R. (2009). El artesano. Barcelona. Anagrama.

Úcar, X. (2011). “Social pedagogy: beyond disciplinary traditions and cultu-ral contexts?”. En: J. Kornbeck; N. Rosendal Jensen (Eds.) Social Pedagogy for the entire human lifespan, (p. 125-156) Bremen:Europäischer Hochs-chulverlag GmbH & Co. KG.

Úcar, X. (2014). “Presentación: evaluación participativa y empoderamien-to”. En: Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 2014, 24, p. 13-19 http://www.upo.es/revistas/index.php/pedagogia_social/