Resum
El present article pretén fer una reflexió sobre com se genera la recerca i la creació de coneixement per part dels professionals de l’àmbit socioeducatiu. Parteix de la idea que fer front a qualsevol problema, primer, ens obliga a repensar el que ja sabem. Segon, ens porta a fer-nos preguntes noves. Tercer, ens convida a buscar informació i recursos per trobar nous enfocaments. I, finalment, ens condueix a construir les nostres pròpies respostes.El text s’organitza al voltant de tres preguntes, a les quals mira de donar resposta:
Què fan els professionals d’allò social? Com es construeix el coneixement en l’àmbit socioeducatiu? Què vol dir que els professionals d’allò social són investigadors?
Paraules clau
Referències
Bengtsson, E.; Chamberlain, C.; Crimmens, D.; Stanley, J. (2008). Introducing social pedagogy into residencial child care in England. P. 1-25. Disponible en: http://goo.gl/xnIUxl
Jacquard, A. (1994). Este es el tiempo del mundo finito. Madrid. Acento.
Goofman, E. (2006). Frame Analysis. Los marcos de la experiencia. Madrid. Centro de investigaciones sociológicas.
Ortega, J.; Caride, J. A.; Úcar, X. (2013) “La Pedagogía Social en la formación-profesionalización de los educadores y las educadoras sociales, o de cuando el pasado construye futuros”. En: RES. Revista de Educación Social, núm. 17. Monográfico: “Rescatando la historia y las historias de la educa-ción social”. 31 de juliol. http://www.eduso.net/res/?b=21&c=227&n=716
Postman, N. (1999). El fin de la educación. Barcelona. Octaedro.
Sennett, R. (2009). El artesano. Barcelona. Anagrama.
Úcar, X. (2011). “Social pedagogy: beyond disciplinary traditions and cultu-ral contexts?”. En: J. Kornbeck; N. Rosendal Jensen (Eds.) Social Pedagogy for the entire human lifespan, (p. 125-156) Bremen:Europäischer Hochs-chulverlag GmbH & Co. KG.
Úcar, X. (2014). “Presentación: evaluación participativa y empoderamien-to”. En: Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 2014, 24, p. 13-19 http://www.upo.es/revistas/index.php/pedagogia_social/
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull