Resum
Experiència de treball en xarxa a l’Hospitalet de Llobregat: els espais de debat educatiu amb i per a les famílies. És una xarxa que proposa la participació de tots els agents de la comunitat a partir de la coresponsabilitat i el compromís mutu. La impulsa l’Àrea d’educació de la diputació de Barcelona a través d’una línia de suport municipal específica. És una proposta metodològica que pretén establir una dinàmica de treball compartit amb les famílies i el territori. Promou el debat, l’intercanvi d’experiències i la reflexió sobre la funció educativa de les famílies A partir d’aquesta experiència s’analitzen les oportunitats i les dificultats d’aquesta metodologia de treball que implica una transformació social de la comunitat educativa.
Paraules clau
Referències
Amela, M; Pérez, M.J. Torres, N. (2010),“La xarxa territorial: una oportunitat per compartir l’educació en comunitat”. A Educació i família. Revista educar, 45, 151-162.
Bronfenbrenner, U. (1987), La ecologia del desarrollo humano. Paidós. Barcelona.
Comellas, M.J. (2010), “El treball en xarxa: un model de recerca i acció participativa”. A Educació i família. Revista educar, 45, 117-129. Barcelona
Comellas, M.J. (2009), Família i escola. Compartir l’educació. Graó. Barcelona. Ferrer, G.; Albaigés, B.; Massot, M. (2006), “La participació de les famílies en el treball integrat”. A Educació i comunitat. Reflexions a l’entorn del
treball integrat dels agents educatius. Barcelona: Fundació Bofill, Finestra Oberta, 48, 92-110.
Funes, J. (2008), El lugar de la infancia. Graó. Barcelona.
Navarro, S. (2004), Redes sociales y construcción comunitaria. Editorial CCS. Madrid.
Subirats, J.; Albaigés, B (coord.) (2006), Educació i comunitat. Reflexions a l’entorn del treball integrat dels agents educatius. Barcelona: Fundació Bofill, Finestra Oberta, 48.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull